Sulje

Sulje

Olemmeko kadottaneet taidon tylsistymiseen, kysyy ensimmäistä kertaa järjestetty Rauma Triennale, joka paljastaa suhtautumisensa pitkäveteisyyteen jo otsikossaan Rakas tylsyys. Itämeren alueen biennaalin jatkajaksi perustetun triennaalin ensimmäinen editio on levollinen ja harkittu kokonaisuus, joka nostaa esiin tylsyyden eri ulottuvuudet kauniina, karheina ja ennen kaikkea kiinnostavina.

Olemmeko kadottaneet taidon tylsistymiseen, kysyy ensimmäistä kertaa järjestetty Rauma Triennale, joka paljastaa suhtautumisensa pitkäveteisyyteen jo otsikossaan Rakas tylsyys. Itämeren alueen biennaalin jatkajaksi perustetun triennaalin ensimmäinen editio on levollinen ja harkittu kokonaisuus, joka nostaa esiin tylsyyden eri ulottuvuudet kauniina, karheina ja ennen kaikkea kiinnostavina.

Olemmeko kadottaneet taidon tylsistymiseen, kysyy ensimmäistä kertaa järjestetty Rauma Triennale, joka paljastaa suhtautumisensa pitkäveteisyyteen jo otsikossaan Rakas tylsyys. Itämeren alueen biennaalin jatkajaksi perustetun triennaalin ensimmäinen editio on levollinen ja harkittu kokonaisuus, joka nostaa esiin tylsyyden eri ulottuvuudet kauniina, karheina ja ennen kaikkea kiinnostavina.

Olemmeko kadottaneet taidon tylsistymiseen, kysyy ensimmäistä kertaa järjestetty Rauma Triennale, joka paljastaa suhtautumisensa pitkäveteisyyteen jo otsikossaan Rakas tylsyys. Itämeren alueen biennaalin jatkajaksi perustetun triennaalin ensimmäinen editio on levollinen ja harkittu kokonaisuus, joka nostaa esiin tylsyyden eri ulottuvuudet kauniina, karheina ja ennen kaikkea kiinnostavina.

Rakas tylsyys

Tallinnan taidehallissa esillä oleva ryhmänäyttely The Art of Being Good käsittelee taiteen tekemisen ja esittämisen eettisyyttä erityisesti ilmastokriisin ja ekologisuuden näkökulmasta.

Tallinnan taidehallissa esillä oleva ryhmänäyttely The Art of Being Good käsittelee taiteen tekemisen ja esittämisen eettisyyttä erityisesti ilmastokriisin ja ekologisuuden näkökulmasta.

Tallinnan taidehallissa esillä oleva ryhmänäyttely The Art of Being Good käsittelee taiteen tekemisen ja esittämisen eettisyyttä erityisesti ilmastokriisin ja ekologisuuden näkökulmasta.

Tallinnan taidehallissa esillä oleva ryhmänäyttely The Art of Being Good käsittelee taiteen tekemisen ja esittämisen eettisyyttä erityisesti ilmastokriisin ja ekologisuuden näkökulmasta.

Hyvänä olemisen taito

Ihmiskunnan tulevaisuus on keskiössä Matthew Day Jacksonin Maa-näyttelyssä, johon kuuluu myös roolipeli. Näyttelystä paistaa läpi kova into tehdä jotakin poikkeuksellista ja irrotella roolipelillä, mutta mitään varsinaista substanssia siitä on yhtä vaikea löytää kuin ilmeisesti millään tavalla kiinnostavia elämän merkkejä tulevaisuuden tuhon jälkeisestä maanpäällisestä maailmasta.

Ihmiskunnan tulevaisuus on keskiössä Matthew Day Jacksonin Maa-näyttelyssä, johon kuuluu myös roolipeli. Näyttelystä paistaa läpi kova into tehdä jotakin poikkeuksellista ja irrotella roolipelillä, mutta mitään varsinaista substanssia siitä on yhtä vaikea löytää kuin ilmeisesti millään tavalla kiinnostavia elämän merkkejä tulevaisuuden tuhon jälkeisestä maanpäällisestä maailmasta.

Ihmiskunnan tulevaisuus on keskiössä Matthew Day Jacksonin Maa-näyttelyssä, johon kuuluu myös roolipeli. Näyttelystä paistaa läpi kova into tehdä jotakin poikkeuksellista ja irrotella roolipelillä, mutta mitään varsinaista substanssia siitä on yhtä vaikea löytää kuin ilmeisesti millään tavalla kiinnostavia elämän merkkejä tulevaisuuden tuhon jälkeisestä maanpäällisestä maailmasta.

Ihmiskunnan tulevaisuus on keskiössä Matthew Day Jacksonin Maa-näyttelyssä, johon kuuluu myös roolipeli. Näyttelystä paistaa läpi kova into tehdä jotakin poikkeuksellista ja irrotella roolipelillä, mutta mitään varsinaista substanssia siitä on yhtä vaikea löytää kuin ilmeisesti millään tavalla kiinnostavia elämän merkkejä tulevaisuuden tuhon jälkeisestä maanpäällisestä maailmasta.

Matthew Day Jacksonin raivostuttava Maa

Fiskars Village Art & Design Biennalen nykytaiteen näyttely Kanssaelo – Beings with on tilallisesti ja temaattisesti haastava mutta hieno kokonaisuus. Näyttelyssä pohditaan paitsi ihmisen ja luonnon vuorovaikutteista suhdetta myös laajemmin kaiken olemisemme eri tavoin läpäisevien kumppanuuksien ja yhteyksien ajattelemista ja huomioimista.

Fiskars Village Art & Design Biennalen nykytaiteen näyttely Kanssaelo – Beings with on tilallisesti ja temaattisesti haastava mutta hieno kokonaisuus. Näyttelyssä pohditaan paitsi ihmisen ja luonnon vuorovaikutteista suhdetta myös laajemmin kaiken olemisemme eri tavoin läpäisevien kumppanuuksien ja yhteyksien ajattelemista ja huomioimista.

Fiskars Village Art & Design Biennalen nykytaiteen näyttely Kanssaelo – Beings with on tilallisesti ja temaattisesti haastava mutta hieno kokonaisuus. Näyttelyssä pohditaan paitsi ihmisen ja luonnon vuorovaikutteista suhdetta myös laajemmin kaiken olemisemme eri tavoin läpäisevien kumppanuuksien ja yhteyksien ajattelemista ja huomioimista.

Fiskars Village Art & Design Biennalen nykytaiteen näyttely Kanssaelo – Beings with on tilallisesti ja temaattisesti haastava mutta hieno kokonaisuus. Näyttelyssä pohditaan paitsi ihmisen ja luonnon vuorovaikutteista suhdetta myös laajemmin kaiken olemisemme eri tavoin läpäisevien kumppanuuksien ja yhteyksien ajattelemista ja huomioimista.

Kanssaeloa ja yllättäviä yhteyksiä Fiskarsissa

Kødbyenin alue Kööpenhaminassa muistuttaa Helsinginkin Teurastamoa, mutta on ehtinyt houkuttelemaan yleisö- ja yrittäjävirtaa muutaman vuoden pidempään. Baarien ja ravintoloiden lisäksi vilkkaalle alueelle on kotiutunut joukko korkeatasoisia nykytaiteen gallerioita. Niistä suurin on 20-vuotisjuhlaansa tänä vuonna viettävä Galleri Bo Bjerggaard.

Kødbyenin alue Kööpenhaminassa muistuttaa Helsinginkin Teurastamoa, mutta on ehtinyt houkuttelemaan yleisö- ja yrittäjävirtaa muutaman vuoden pidempään. Baarien ja ravintoloiden lisäksi vilkkaalle alueelle on kotiutunut joukko korkeatasoisia nykytaiteen gallerioita. Niistä suurin on 20-vuotisjuhlaansa tänä vuonna viettävä Galleri Bo Bjerggaard.

Kødbyenin alue Kööpenhaminassa muistuttaa Helsinginkin Teurastamoa, mutta on ehtinyt houkuttelemaan yleisö- ja yrittäjävirtaa muutaman vuoden pidempään. Baarien ja ravintoloiden lisäksi vilkkaalle alueelle on kotiutunut joukko korkeatasoisia nykytaiteen gallerioita. Niistä suurin on 20-vuotisjuhlaansa tänä vuonna viettävä Galleri Bo Bjerggaard.

Kødbyenin alue Kööpenhaminassa muistuttaa Helsinginkin Teurastamoa, mutta on ehtinyt houkuttelemaan yleisö- ja yrittäjävirtaa muutaman vuoden pidempään. Baarien ja ravintoloiden lisäksi vilkkaalle alueelle on kotiutunut joukko korkeatasoisia nykytaiteen gallerioita. Niistä suurin on 20-vuotisjuhlaansa tänä vuonna viettävä Galleri Bo Bjerggaard.

Vierailulla Kööpenhaminan Teurastamolla: Anna Bjerger Galleri Bo Bjerggaardissa

Liina Siibin Tallinnan taidehallissa esillä oleva näyttely Politics of Paradise koostuu videoista, installaatioista ja valokuvista, jotka johdattelevat sukupuolen, kielen ja vallan yhteenkietoutuvien kysymysten äärelle. Niistä kertovat näyttelyssä muun muassa myös meikkipäät jalustoillaan, jumppamatot lattioilla, noitien kuvat seinällä ja tupakanhajusta tai karkinsyönnistä valittavat äänet videoilla. 

Liina Siibin Tallinnan taidehallissa esillä oleva näyttely Politics of Paradise koostuu videoista, installaatioista ja valokuvista, jotka johdattelevat sukupuolen, kielen ja vallan yhteenkietoutuvien kysymysten äärelle. Niistä kertovat näyttelyssä muun muassa myös meikkipäät jalustoillaan, jumppamatot lattioilla, noitien kuvat seinällä ja tupakanhajusta tai karkinsyönnistä valittavat äänet videoilla. 

Liina Siibin Tallinnan taidehallissa esillä oleva näyttely Politics of Paradise koostuu videoista, installaatioista ja valokuvista, jotka johdattelevat sukupuolen, kielen ja vallan yhteenkietoutuvien kysymysten äärelle. Niistä kertovat näyttelyssä muun muassa myös meikkipäät jalustoillaan, jumppamatot lattioilla, noitien kuvat seinällä ja tupakanhajusta tai karkinsyönnistä valittavat äänet videoilla. 

Liina Siibin Tallinnan taidehallissa esillä oleva näyttely Politics of Paradise koostuu videoista, installaatioista ja valokuvista, jotka johdattelevat sukupuolen, kielen ja vallan yhteenkietoutuvien kysymysten äärelle. Niistä kertovat näyttelyssä muun muassa myös meikkipäät jalustoillaan, jumppamatot lattioilla, noitien kuvat seinällä ja tupakanhajusta tai karkinsyönnistä valittavat äänet videoilla. 

Liina Siib: Politics of Paradise

Ida Koitilan näyttely Extensions on vähäeleisyydessään levollinen kokonaisuus, joka käsittelee kehollisuutta, sen rajallisuutta ja sen rakentamista uudelleen. Näyttely on esillä Sinnessä vielä tämän viikon ajan.

Ida Koitilan näyttely Extensions on vähäeleisyydessään levollinen kokonaisuus, joka käsittelee kehollisuutta, sen rajallisuutta ja sen rakentamista uudelleen. Näyttely on esillä Sinnessä vielä tämän viikon ajan.

Ida Koitilan näyttely Extensions on vähäeleisyydessään levollinen kokonaisuus, joka käsittelee kehollisuutta, sen rajallisuutta ja sen rakentamista uudelleen. Näyttely on esillä Sinnessä vielä tämän viikon ajan.

Ida Koitilan näyttely Extensions on vähäeleisyydessään levollinen kokonaisuus, joka käsittelee kehollisuutta, sen rajallisuutta ja sen rakentamista uudelleen. Näyttely on esillä Sinnessä vielä tämän viikon ajan.

Ida Koitila: Extensions

Timo Wrightin Forum Boxissa esillä oleva teos Solace vangitsee välittämällä surun olemuksen sekä sen liikkeen vaikuttavalla tavalla: Suru tulee, se paisuu ja vyöryy. Sitten se laantuu, vain noustakseen taas.

Timo Wrightin Forum Boxissa esillä oleva teos Solace vangitsee välittämällä surun olemuksen sekä sen liikkeen vaikuttavalla tavalla: Suru tulee, se paisuu ja vyöryy. Sitten se laantuu, vain noustakseen taas.

Timo Wrightin Forum Boxissa esillä oleva teos Solace vangitsee välittämällä surun olemuksen sekä sen liikkeen vaikuttavalla tavalla: Suru tulee, se paisuu ja vyöryy. Sitten se laantuu, vain noustakseen taas.

Timo Wrightin Forum Boxissa esillä oleva teos Solace vangitsee välittämällä surun olemuksen sekä sen liikkeen vaikuttavalla tavalla: Suru tulee, se paisuu ja vyöryy. Sitten se laantuu, vain noustakseen taas.

Surun lakipiste

Joel Slotten aistivoimaisissa öljyvärimaalauksissa kasvit, ihmiset ja esineet muodostavat paitsi oman estetiikkansa myös omat perinteensä, legendansa, tarinansa ja tapansa.

Joel Slotten aistivoimaisissa öljyvärimaalauksissa kasvit, ihmiset ja esineet muodostavat paitsi oman estetiikkansa myös omat perinteensä, legendansa, tarinansa ja tapansa.

Joel Slotten aistivoimaisissa öljyvärimaalauksissa kasvit, ihmiset ja esineet muodostavat paitsi oman estetiikkansa myös omat perinteensä, legendansa, tarinansa ja tapansa.

Joel Slotten aistivoimaisissa öljyvärimaalauksissa kasvit, ihmiset ja esineet muodostavat paitsi oman estetiikkansa myös omat perinteensä, legendansa, tarinansa ja tapansa.

Joel Slotte: Folklorea tunkiolta

Kolmen virolaisen taiteilijan Alice Kaskin, Neeme Külmin sekä Jass Kaselaanin näyttely Taidehallissa on hallittu ja eleettömyydessään paikoin jopa mahtipontinen kokonaisuus.

Kolmen virolaisen taiteilijan Alice Kaskin, Neeme Külmin sekä Jass Kaselaanin näyttely Taidehallissa on hallittu ja eleettömyydessään paikoin jopa mahtipontinen kokonaisuus.

Kolmen virolaisen taiteilijan Alice Kaskin, Neeme Külmin sekä Jass Kaselaanin näyttely Taidehallissa on hallittu ja eleettömyydessään paikoin jopa mahtipontinen kokonaisuus.

Kolmen virolaisen taiteilijan Alice Kaskin, Neeme Külmin sekä Jass Kaselaanin näyttely Taidehallissa on hallittu ja eleettömyydessään paikoin jopa mahtipontinen kokonaisuus.

Alice, Neeme & Jass

Jonna Karanka sekoittaa ryijyihinsä perinteisiä käsityön tekniikoita, pop-kulttuuria, askartelua, glamouria ja kierrätysmateriaaleja. Jo viikinkiajalta peräisin olevan ryijyn uusi olomuoto ei Karangan käsissä ota itseään turhan vakavasti.

Jonna Karanka sekoittaa ryijyihinsä perinteisiä käsityön tekniikoita, pop-kulttuuria, askartelua, glamouria ja kierrätysmateriaaleja. Jo viikinkiajalta peräisin olevan ryijyn uusi olomuoto ei Karangan käsissä ota itseään turhan vakavasti.

Jonna Karanka sekoittaa ryijyihinsä perinteisiä käsityön tekniikoita, pop-kulttuuria, askartelua, glamouria ja kierrätysmateriaaleja. Jo viikinkiajalta peräisin olevan ryijyn uusi olomuoto ei Karangan käsissä ota itseään turhan vakavasti.

Jonna Karanka sekoittaa ryijyihinsä perinteisiä käsityön tekniikoita, pop-kulttuuria, askartelua, glamouria ja kierrätysmateriaaleja. Jo viikinkiajalta peräisin olevan ryijyn uusi olomuoto ei Karangan käsissä ota itseään turhan vakavasti.

Jonna Karanka: We might feel the groove

Jättiläiskasveja ja keskitysleirejä, portaita putoavia ihmisen kokoisia nukkeja ja tulevaisuuden jaetun olemassaolon pohdintaa. Moderna Museetin The Moderna Exhibition 2018 – With the Future Behind Us käsittelee suuria teemoja ja käsittää taideteoksia lähes 40 taiteilijalta.

Jättiläiskasveja ja keskitysleirejä, portaita putoavia ihmisen kokoisia nukkeja ja tulevaisuuden jaetun olemassaolon pohdintaa. Moderna Museetin The Moderna Exhibition 2018 – With the Future Behind Us käsittelee suuria teemoja ja käsittää taideteoksia lähes 40 taiteilijalta.

Jättiläiskasveja ja keskitysleirejä, portaita putoavia ihmisen kokoisia nukkeja ja tulevaisuuden jaetun olemassaolon pohdintaa. Moderna Museetin The Moderna Exhibition 2018 – With the Future Behind Us käsittelee suuria teemoja ja käsittää taideteoksia lähes 40 taiteilijalta.

Jättiläiskasveja ja keskitysleirejä, portaita putoavia ihmisen kokoisia nukkeja ja tulevaisuuden jaetun olemassaolon pohdintaa. Moderna Museetin The Moderna Exhibition 2018 – With the Future Behind Us käsittelee suuria teemoja ja käsittää taideteoksia lähes 40 taiteilijalta.

The Moderna Exhibition 2018 – With the Future Behind Us

Mistä on 101-vuotias Suomi tehty? Aforismeista, Tove Janssonista, nukeista ja kultaisista pyörätuoleista. Passeista kotimaattomille kansalaisille, rotututkimuksesta ja tuhoutuneista kaupungeista. Niistä on 101-vuotias Suomi tehty – ainakin Vantaan taidemuseossa Artsissa esillä olevan Suomi Finland 101 -näyttelystä päätellen.

Mistä on 101-vuotias Suomi tehty? Aforismeista, Tove Janssonista, nukeista ja kultaisista pyörätuoleista. Passeista kotimaattomille kansalaisille, rotututkimuksesta ja tuhoutuneista kaupungeista. Niistä on 101-vuotias Suomi tehty – ainakin Vantaan taidemuseossa Artsissa esillä olevan Suomi Finland 101 -näyttelystä päätellen.

Mistä on 101-vuotias Suomi tehty? Aforismeista, Tove Janssonista, nukeista ja kultaisista pyörätuoleista. Passeista kotimaattomille kansalaisille, rotututkimuksesta ja tuhoutuneista kaupungeista. Niistä on 101-vuotias Suomi tehty – ainakin Vantaan taidemuseossa Artsissa esillä olevan Suomi Finland 101 -näyttelystä päätellen.

Mistä on 101-vuotias Suomi tehty? Aforismeista, Tove Janssonista, nukeista ja kultaisista pyörätuoleista. Passeista kotimaattomille kansalaisille, rotututkimuksesta ja tuhoutuneista kaupungeista. Niistä on 101-vuotias Suomi tehty – ainakin Vantaan taidemuseossa Artsissa esillä olevan Suomi Finland 101 -näyttelystä päätellen.

Suomi Finland 101

Oikealla puolellani seisovan mustan koiran korvat ovat pystyssä, häntä kohoaa korkeana kiemurana sen selän päällä. Näen kuinka sen mahan alla kolmioina roikkuvista, turvonneista nisistä tippuu maitoa. Koiran takaa erottuvat pastellinsiniset ja puuteriset sävyt. Niitä tasaisina halkovat valkoiset viivat muuttuvat mielessäni häkin ruudukoksi. En tiedä, olisiko koira sen sisällä vai ulkopuolella, enkä sitä, missä sen pennut ovat.

Oikealla puolellani seisovan mustan koiran korvat ovat pystyssä, häntä kohoaa korkeana kiemurana sen selän päällä. Näen kuinka sen mahan alla kolmioina roikkuvista, turvonneista nisistä tippuu maitoa. Koiran takaa erottuvat pastellinsiniset ja puuteriset sävyt. Niitä tasaisina halkovat valkoiset viivat muuttuvat mielessäni häkin ruudukoksi. En tiedä, olisiko koira sen sisällä vai ulkopuolella, enkä sitä, missä sen pennut ovat.

Oikealla puolellani seisovan mustan koiran korvat ovat pystyssä, häntä kohoaa korkeana kiemurana sen selän päällä. Näen kuinka sen mahan alla kolmioina roikkuvista, turvonneista nisistä tippuu maitoa. Koiran takaa erottuvat pastellinsiniset ja puuteriset sävyt. Niitä tasaisina halkovat valkoiset viivat muuttuvat mielessäni häkin ruudukoksi. En tiedä, olisiko koira sen sisällä vai ulkopuolella, enkä sitä, missä sen pennut ovat.

Oikealla puolellani seisovan mustan koiran korvat ovat pystyssä, häntä kohoaa korkeana kiemurana sen selän päällä. Näen kuinka sen mahan alla kolmioina roikkuvista, turvonneista nisistä tippuu maitoa. Koiran takaa erottuvat pastellinsiniset ja puuteriset sävyt. Niitä tasaisina halkovat valkoiset viivat muuttuvat mielessäni häkin ruudukoksi. En tiedä, olisiko koira sen sisällä vai ulkopuolella, enkä sitä, missä sen pennut ovat.

Möykkyjä, miesvauvoja ja koiraäitejä

Emma Ainalan näyttely Soft Hardcore on runsaudessaan ja värikkyydessään mustan, märän marraskuun vastakohta. Figuratiiviset maalaukset tulvivat värien lisäksi yksityiskohtia. Niiden naishahmot tuijottavat suoraan katsojaan, poseeraavat ja haastavat. Maailma heidän ympärillään on täynnä kauniita kasvoja, kukkia ja pehmoleluja mutta myös älypuhelimia, burgereita ja ranskiksia.

Emma Ainalan näyttely Soft Hardcore on runsaudessaan ja värikkyydessään mustan, märän marraskuun vastakohta. Figuratiiviset maalaukset tulvivat värien lisäksi yksityiskohtia. Niiden naishahmot tuijottavat suoraan katsojaan, poseeraavat ja haastavat. Maailma heidän ympärillään on täynnä kauniita kasvoja, kukkia ja pehmoleluja mutta myös älypuhelimia, burgereita ja ranskiksia.

Emma Ainalan näyttely Soft Hardcore on runsaudessaan ja värikkyydessään mustan, märän marraskuun vastakohta. Figuratiiviset maalaukset tulvivat värien lisäksi yksityiskohtia. Niiden naishahmot tuijottavat suoraan katsojaan, poseeraavat ja haastavat. Maailma heidän ympärillään on täynnä kauniita kasvoja, kukkia ja pehmoleluja mutta myös älypuhelimia, burgereita ja ranskiksia.

Emma Ainalan näyttely Soft Hardcore on runsaudessaan ja värikkyydessään mustan, märän marraskuun vastakohta. Figuratiiviset maalaukset tulvivat värien lisäksi yksityiskohtia. Niiden naishahmot tuijottavat suoraan katsojaan, poseeraavat ja haastavat. Maailma heidän ympärillään on täynnä kauniita kasvoja, kukkia ja pehmoleluja mutta myös älypuhelimia, burgereita ja ranskiksia.

Emma Ainala: Soft Hardcore

Syyskuussa Etelä-Koreassa avautuneeseen 12. Gwangjun biennaaliin on kutsuttu mukaan kolme kansainvälistä nykytaideorganisaatiota toteuttamaan oma paviljonkinäyttely. Helsinki International Artist Programmen Fictional Frictions -näyttelyssä erilaiset tapahtumasarjat, aikajänteet ja materiaalit risteilevät kerroksellisina, toisiinsa kietoutuneina, samanaikaisesti hahmottomina ja konkreettisina, ilman selkeää alkua tai loppua.

Syyskuussa Etelä-Koreassa avautuneeseen 12. Gwangjun biennaaliin on kutsuttu mukaan kolme kansainvälistä nykytaideorganisaatiota toteuttamaan oma paviljonkinäyttely. Helsinki International Artist Programmen Fictional Frictions -näyttelyssä erilaiset tapahtumasarjat, aikajänteet ja materiaalit risteilevät kerroksellisina, toisiinsa kietoutuneina, samanaikaisesti hahmottomina ja konkreettisina, ilman selkeää alkua tai loppua.

Syyskuussa Etelä-Koreassa avautuneeseen 12. Gwangjun biennaaliin on kutsuttu mukaan kolme kansainvälistä nykytaideorganisaatiota toteuttamaan oma paviljonkinäyttely. Helsinki International Artist Programmen Fictional Frictions -näyttelyssä erilaiset tapahtumasarjat, aikajänteet ja materiaalit risteilevät kerroksellisina, toisiinsa kietoutuneina, samanaikaisesti hahmottomina ja konkreettisina, ilman selkeää alkua tai loppua.

Syyskuussa Etelä-Koreassa avautuneeseen 12. Gwangjun biennaaliin on kutsuttu mukaan kolme kansainvälistä nykytaideorganisaatiota toteuttamaan oma paviljonkinäyttely. Helsinki International Artist Programmen Fictional Frictions -näyttelyssä erilaiset tapahtumasarjat, aikajänteet ja materiaalit risteilevät kerroksellisina, toisiinsa kietoutuneina, samanaikaisesti hahmottomina ja konkreettisina, ilman selkeää alkua tai loppua.

Virtauksia Gwangjun biennaalissa: Fictional Frictions