Sulje

Sulje

EDITin toimittama Hereillä mutta mihin hintaan – Nykytaiteen millenniaaliantologia ilmestyi marraskuussa 2024. Julkaisemme verkossa neljä tekstiä kirjasta. Toisena vuorossa on Päiviö Maurice Omwamin essee “Eettiset muumiot, valkoiset tilat – Museoiden dekolonisaatiosta Suomessa”.

EDITin toimittama Hereillä mutta mihin hintaan – Nykytaiteen millenniaaliantologia ilmestyi marraskuussa 2024. Julkaisemme verkossa neljä tekstiä kirjasta. Toisena vuorossa on Päiviö Maurice Omwamin essee “Eettiset muumiot, valkoiset tilat – Museoiden dekolonisaatiosta Suomessa”.

EDITin toimittama Hereillä mutta mihin hintaan – Nykytaiteen millenniaaliantologia ilmestyi marraskuussa 2024. Julkaisemme verkossa neljä tekstiä kirjasta. Toisena vuorossa on Päiviö Maurice Omwamin essee “Eettiset muumiot, valkoiset tilat – Museoiden dekolonisaatiosta Suomessa”.

EDITin toimittama Hereillä mutta mihin hintaan – Nykytaiteen millenniaaliantologia ilmestyi marraskuussa 2024. Julkaisemme verkossa neljä tekstiä kirjasta. Toisena vuorossa on Päiviö Maurice Omwamin essee “Eettiset muumiot, valkoiset tilat – Museoiden dekolonisaatiosta Suomessa”.

Eettiset muumiot, valkoiset tilat – Museoiden dekolonisaatiosta Suomessa

EDITin toimittama Hereillä mutta mihin hintaan – Nykytaiteen millenniaaliantologia ilmestyy marraskuussa 2024. Sen keskiössä on muuttuva taidekenttä, jonka lävistävät aikakautta leimaavat yhteiskunnalliset ja kulttuuriset ilmiöt, kuten teknologian kehitys, sosiaalisen median nousu ja ilmastokriisin syveneminen. Julkaisemme verkossa neljä tekstiä kirjasta. Ensimmäinen niistä on Rosa Kuosmasen Eräs silminnäkijätodistus 2010-luvulta.

EDITin toimittama Hereillä mutta mihin hintaan – Nykytaiteen millenniaaliantologia ilmestyy marraskuussa 2024. Sen keskiössä on muuttuva taidekenttä, jonka lävistävät aikakautta leimaavat yhteiskunnalliset ja kulttuuriset ilmiöt, kuten teknologian kehitys, sosiaalisen median nousu ja ilmastokriisin syveneminen. Julkaisemme verkossa neljä tekstiä kirjasta. Ensimmäinen niistä on Rosa Kuosmasen Eräs silminnäkijätodistus 2010-luvulta.

EDITin toimittama Hereillä mutta mihin hintaan – Nykytaiteen millenniaaliantologia ilmestyy marraskuussa 2024. Sen keskiössä on muuttuva taidekenttä, jonka lävistävät aikakautta leimaavat yhteiskunnalliset ja kulttuuriset ilmiöt, kuten teknologian kehitys, sosiaalisen median nousu ja ilmastokriisin syveneminen. Julkaisemme verkossa neljä tekstiä kirjasta. Ensimmäinen niistä on Rosa Kuosmasen Eräs silminnäkijätodistus 2010-luvulta.

EDITin toimittama Hereillä mutta mihin hintaan – Nykytaiteen millenniaaliantologia ilmestyy marraskuussa 2024. Sen keskiössä on muuttuva taidekenttä, jonka lävistävät aikakautta leimaavat yhteiskunnalliset ja kulttuuriset ilmiöt, kuten teknologian kehitys, sosiaalisen median nousu ja ilmastokriisin syveneminen. Julkaisemme verkossa neljä tekstiä kirjasta. Ensimmäinen niistä on Rosa Kuosmasen Eräs silminnäkijätodistus 2010-luvulta.

Eräs silminnäkijätodistus 2010-luvulta

Jaakko Pietiläisen Sinnessä esillä olevassa Architectural Digest -näyttelyssä liikutaan tilasta toiseen. Se herättää monenlaisia rakennettuihin tiloihin liittyviä tuttuuden ja vierauden tunteita. Niiden mukana voi näköjään päätyä myös mielikuvamatkaamaan fiktiiviselle saarelle ja pieksämäkeläiseen hotelliin.

Jaakko Pietiläisen Sinnessä esillä olevassa Architectural Digest -näyttelyssä liikutaan tilasta toiseen. Se herättää monenlaisia rakennettuihin tiloihin liittyviä tuttuuden ja vierauden tunteita. Niiden mukana voi näköjään päätyä myös mielikuvamatkaamaan fiktiiviselle saarelle ja pieksämäkeläiseen hotelliin.

Jaakko Pietiläisen Sinnessä esillä olevassa Architectural Digest -näyttelyssä liikutaan tilasta toiseen. Se herättää monenlaisia rakennettuihin tiloihin liittyviä tuttuuden ja vierauden tunteita. Niiden mukana voi näköjään päätyä myös mielikuvamatkaamaan fiktiiviselle saarelle ja pieksämäkeläiseen hotelliin.

Jaakko Pietiläisen Sinnessä esillä olevassa Architectural Digest -näyttelyssä liikutaan tilasta toiseen. Se herättää monenlaisia rakennettuihin tiloihin liittyviä tuttuuden ja vierauden tunteita. Niiden mukana voi näköjään päätyä myös mielikuvamatkaamaan fiktiiviselle saarelle ja pieksämäkeläiseen hotelliin.

Tiloista, arkkitehtuurista ja niihin kiin(nit)tymisestä

Laura Wesamaan HAM-galleriassa esillä oleva näyttely au hasard Pegaso tarkastelee ihmisen suhdetta hevoseen sekä siihen liittyviä teknologioita. Samat teemat olivat läsnä myös Experiments on Togetherness: Herding in Helsinki Central Park -työpajassa. Tämä teksti käsittelee niitä, mutta lähtee luultavasti laukalle.

Laura Wesamaan HAM-galleriassa esillä oleva näyttely au hasard Pegaso tarkastelee ihmisen suhdetta hevoseen sekä siihen liittyviä teknologioita. Samat teemat olivat läsnä myös Experiments on Togetherness: Herding in Helsinki Central Park -työpajassa. Tämä teksti käsittelee niitä, mutta lähtee luultavasti laukalle.

Laura Wesamaan HAM-galleriassa esillä oleva näyttely au hasard Pegaso tarkastelee ihmisen suhdetta hevoseen sekä siihen liittyviä teknologioita. Samat teemat olivat läsnä myös Experiments on Togetherness: Herding in Helsinki Central Park -työpajassa. Tämä teksti käsittelee niitä, mutta lähtee luultavasti laukalle.

Laura Wesamaan HAM-galleriassa esillä oleva näyttely au hasard Pegaso tarkastelee ihmisen suhdetta hevoseen sekä siihen liittyviä teknologioita. Samat teemat olivat läsnä myös Experiments on Togetherness: Herding in Helsinki Central Park -työpajassa. Tämä teksti käsittelee niitä, mutta lähtee luultavasti laukalle.

Hevosista ja niihin liittyvistä teknologioista

Parempien olojen ajaminen vaatii myös taiteilijoiden ja taiteen lajien välistä solidaarisuutta, kirjoittaa dokumenttivalokuvaaja, kuvataiteilija ja kirjoittaja Joel Karppanen.

Parempien olojen ajaminen vaatii myös taiteilijoiden ja taiteen lajien välistä solidaarisuutta, kirjoittaa dokumenttivalokuvaaja, kuvataiteilija ja kirjoittaja Joel Karppanen.

Parempien olojen ajaminen vaatii myös taiteilijoiden ja taiteen lajien välistä solidaarisuutta, kirjoittaa dokumenttivalokuvaaja, kuvataiteilija ja kirjoittaja Joel Karppanen.

Parempien olojen ajaminen vaatii myös taiteilijoiden ja taiteen lajien välistä solidaarisuutta, kirjoittaa dokumenttivalokuvaaja, kuvataiteilija ja kirjoittaja Joel Karppanen.

Mitä poikkeusaikojen taide ja taidekeskustelu voivat opettaa meille solidaarisuudesta?

Kesäessee on subjektiivinen kertomus posthumanistisen taiteen tienpientareilta. Vihreimpään vuodenaikaan sijoittuva matka kulkee tiloissa, joissa bakteerit puhuvat ja kuivuneen kasvin ja ilmavan muovipussin liitto hengittää ihmeellisesti. Reitin varrella kulkijan keho asettuu muuan muassa gallerian lattialle, puun oksalle, pinkin jumppapallon päälle ja haalarin lämpöön. Ajatuksissa itävät sekä toisin kokemisen tavat että taiteessa ja luonnossa olemisen samankaltaisuudet. 

Kesäessee on subjektiivinen kertomus posthumanistisen taiteen tienpientareilta. Vihreimpään vuodenaikaan sijoittuva matka kulkee tiloissa, joissa bakteerit puhuvat ja kuivuneen kasvin ja ilmavan muovipussin liitto hengittää ihmeellisesti. Reitin varrella kulkijan keho asettuu muuan muassa gallerian lattialle, puun oksalle, pinkin jumppapallon päälle ja haalarin lämpöön. Ajatuksissa itävät sekä toisin kokemisen tavat että taiteessa ja luonnossa olemisen samankaltaisuudet. 

Kesäessee on subjektiivinen kertomus posthumanistisen taiteen tienpientareilta. Vihreimpään vuodenaikaan sijoittuva matka kulkee tiloissa, joissa bakteerit puhuvat ja kuivuneen kasvin ja ilmavan muovipussin liitto hengittää ihmeellisesti. Reitin varrella kulkijan keho asettuu muuan muassa gallerian lattialle, puun oksalle, pinkin jumppapallon päälle ja haalarin lämpöön. Ajatuksissa itävät sekä toisin kokemisen tavat että taiteessa ja luonnossa olemisen samankaltaisuudet. 

Kesäessee on subjektiivinen kertomus posthumanistisen taiteen tienpientareilta. Vihreimpään vuodenaikaan sijoittuva matka kulkee tiloissa, joissa bakteerit puhuvat ja kuivuneen kasvin ja ilmavan muovipussin liitto hengittää ihmeellisesti. Reitin varrella kulkijan keho asettuu muuan muassa gallerian lattialle, puun oksalle, pinkin jumppapallon päälle ja haalarin lämpöön. Ajatuksissa itävät sekä toisin kokemisen tavat että taiteessa ja luonnossa olemisen samankaltaisuudet. 

Kesäessee: Kivi, ihminen, kasvit