Sulje

Sulje

Tänäkin vuonna Flow Festivalin taideohjelmistossa nojattiin käsitteellisesti ääneen ja tilalliseen kokemukseen. Aiemmin Sinne-galleriassa esillä olleeseen näyttelyyn pohjautuva Timo Viialaisen neljän teoksen kokonaisuus oli kuin kotonaan Tiilikellon uniikissa tilassa.

Tänäkin vuonna Flow Festivalin taideohjelmistossa nojattiin käsitteellisesti ääneen ja tilalliseen kokemukseen. Aiemmin Sinne-galleriassa esillä olleeseen näyttelyyn pohjautuva Timo Viialaisen neljän teoksen kokonaisuus oli kuin kotonaan Tiilikellon uniikissa tilassa.

Tänäkin vuonna Flow Festivalin taideohjelmistossa nojattiin käsitteellisesti ääneen ja tilalliseen kokemukseen. Aiemmin Sinne-galleriassa esillä olleeseen näyttelyyn pohjautuva Timo Viialaisen neljän teoksen kokonaisuus oli kuin kotonaan Tiilikellon uniikissa tilassa.

Tänäkin vuonna Flow Festivalin taideohjelmistossa nojattiin käsitteellisesti ääneen ja tilalliseen kokemukseen. Aiemmin Sinne-galleriassa esillä olleeseen näyttelyyn pohjautuva Timo Viialaisen neljän teoksen kokonaisuus oli kuin kotonaan Tiilikellon uniikissa tilassa.

Flow Festivalin kuvataidekattauksesta

Jeremy Shaw’n Jaksoton järjestelmä käsittelee kosmosta, kaaosta ja järjestystä tanssin kautta. Malvassa esillä oleva kokonaisuus on upeasti installoitu ja teos lumoava.

Jeremy Shaw’n Jaksoton järjestelmä käsittelee kosmosta, kaaosta ja järjestystä tanssin kautta. Malvassa esillä oleva kokonaisuus on upeasti installoitu ja teos lumoava.

Jeremy Shaw’n Jaksoton järjestelmä käsittelee kosmosta, kaaosta ja järjestystä tanssin kautta. Malvassa esillä oleva kokonaisuus on upeasti installoitu ja teos lumoava.

Jeremy Shaw’n Jaksoton järjestelmä käsittelee kosmosta, kaaosta ja järjestystä tanssin kautta. Malvassa esillä oleva kokonaisuus on upeasti installoitu ja teos lumoava.

Jaksoton järjestelmä

Iiu Susirajan näyttely Ei mikään helppo nakki WAMissa esittelee taiteilijan valloittavaa ja vinksahtanutta ilmaisua eri taiteenlajeissa. Laajassa kokonaisuudessa tulevat esiin Susirajan taidot kuvan rakentamisessa ja oivaltavassa huumorissa.

Iiu Susirajan näyttely Ei mikään helppo nakki WAMissa esittelee taiteilijan valloittavaa ja vinksahtanutta ilmaisua eri taiteenlajeissa. Laajassa kokonaisuudessa tulevat esiin Susirajan taidot kuvan rakentamisessa ja oivaltavassa huumorissa.

Iiu Susirajan näyttely Ei mikään helppo nakki WAMissa esittelee taiteilijan valloittavaa ja vinksahtanutta ilmaisua eri taiteenlajeissa. Laajassa kokonaisuudessa tulevat esiin Susirajan taidot kuvan rakentamisessa ja oivaltavassa huumorissa.

Iiu Susirajan näyttely Ei mikään helppo nakki WAMissa esittelee taiteilijan valloittavaa ja vinksahtanutta ilmaisua eri taiteenlajeissa. Laajassa kokonaisuudessa tulevat esiin Susirajan taidot kuvan rakentamisessa ja oivaltavassa huumorissa.

Ei mikään helppo nakki

Kohtan Shallow Springs on Suomessa ja Baltiassa toimivien taiteilijoiden yhteisnäyttely, joka sulauttaa luovasti yhteen eri aikakausien ja erilaisin medioin toteutettuja teoksia.

Kohtan Shallow Springs on Suomessa ja Baltiassa toimivien taiteilijoiden yhteisnäyttely, joka sulauttaa luovasti yhteen eri aikakausien ja erilaisin medioin toteutettuja teoksia.

Kohtan Shallow Springs on Suomessa ja Baltiassa toimivien taiteilijoiden yhteisnäyttely, joka sulauttaa luovasti yhteen eri aikakausien ja erilaisin medioin toteutettuja teoksia.

Kohtan Shallow Springs on Suomessa ja Baltiassa toimivien taiteilijoiden yhteisnäyttely, joka sulauttaa luovasti yhteen eri aikakausien ja erilaisin medioin toteutettuja teoksia.

Shallow Springs

Inka-Maaria Jurvanen on toteuttanut teoksensa lyijykynällä vanerille, pahkoihin ja marmorilevyille. Teosten tunnelma on outo ja kiehtova – niistä välittyvää hajoamisen logiikkaa jää väkisinkin tapailemaan ja maistelemaan.

Inka-Maaria Jurvanen on toteuttanut teoksensa lyijykynällä vanerille, pahkoihin ja marmorilevyille. Teosten tunnelma on outo ja kiehtova – niistä välittyvää hajoamisen logiikkaa jää väkisinkin tapailemaan ja maistelemaan.

Inka-Maaria Jurvanen on toteuttanut teoksensa lyijykynällä vanerille, pahkoihin ja marmorilevyille. Teosten tunnelma on outo ja kiehtova – niistä välittyvää hajoamisen logiikkaa jää väkisinkin tapailemaan ja maistelemaan.

Inka-Maaria Jurvanen on toteuttanut teoksensa lyijykynällä vanerille, pahkoihin ja marmorilevyille. Teosten tunnelma on outo ja kiehtova – niistä välittyvää hajoamisen logiikkaa jää väkisinkin tapailemaan ja maistelemaan.

Tuulenkaato

EMMAn toisessa Nykyaikaa etsimässä -ryhmänäyttelyssä nykyaika ilmenee esimerkiksi erilaisissa teknologiakokeiluissa, luontosuhteen tarkastelussa ja identiteettipohdinnoissa.

EMMAn toisessa Nykyaikaa etsimässä -ryhmänäyttelyssä nykyaika ilmenee esimerkiksi erilaisissa teknologiakokeiluissa, luontosuhteen tarkastelussa ja identiteettipohdinnoissa.

EMMAn toisessa Nykyaikaa etsimässä -ryhmänäyttelyssä nykyaika ilmenee esimerkiksi erilaisissa teknologiakokeiluissa, luontosuhteen tarkastelussa ja identiteettipohdinnoissa.

EMMAn toisessa Nykyaikaa etsimässä -ryhmänäyttelyssä nykyaika ilmenee esimerkiksi erilaisissa teknologiakokeiluissa, luontosuhteen tarkastelussa ja identiteettipohdinnoissa.

Nykyaikaa etsimässä

Anna-Stiina Korhosen tm•galleriassa esillä olevassa Hermoloma-näyttelyssä röökiä palaa ja drinkit maistuvat.

Anna-Stiina Korhosen tm•galleriassa esillä olevassa Hermoloma-näyttelyssä röökiä palaa ja drinkit maistuvat.

Anna-Stiina Korhosen tm•galleriassa esillä olevassa Hermoloma-näyttelyssä röökiä palaa ja drinkit maistuvat.

Anna-Stiina Korhosen tm•galleriassa esillä olevassa Hermoloma-näyttelyssä röökiä palaa ja drinkit maistuvat.

Hermolomalla

Mäntän kuvataideviikoilla ei ole tänä vuonna tiettyä nimettyä teemaa, mutta metsäteollisuuspaikkakunnan perintö ja puu materiaalina, aiheena ja eri aistein koettuna, on ripoteltu pieninä paloina pitkin näyttelyä. Kuraattori Markus Kåhren kuvanveistäjän tausta puolestaan tuntuu vaikuttaneen taiteilijavalintoihin. Useimmat näyttelyn teoksista ovat veistoksia tai installaatioita, jotka hyödyntävät näyttelykeskus Pekilon korkeaa tilaa.

Mäntän kuvataideviikoilla ei ole tänä vuonna tiettyä nimettyä teemaa, mutta metsäteollisuuspaikkakunnan perintö ja puu materiaalina, aiheena ja eri aistein koettuna, on ripoteltu pieninä paloina pitkin näyttelyä. Kuraattori Markus Kåhren kuvanveistäjän tausta puolestaan tuntuu vaikuttaneen taiteilijavalintoihin. Useimmat näyttelyn teoksista ovat veistoksia tai installaatioita, jotka hyödyntävät näyttelykeskus Pekilon korkeaa tilaa.

Mäntän kuvataideviikoilla ei ole tänä vuonna tiettyä nimettyä teemaa, mutta metsäteollisuuspaikkakunnan perintö ja puu materiaalina, aiheena ja eri aistein koettuna, on ripoteltu pieninä paloina pitkin näyttelyä. Kuraattori Markus Kåhren kuvanveistäjän tausta puolestaan tuntuu vaikuttaneen taiteilijavalintoihin. Useimmat näyttelyn teoksista ovat veistoksia tai installaatioita, jotka hyödyntävät näyttelykeskus Pekilon korkeaa tilaa.

Mäntän kuvataideviikoilla ei ole tänä vuonna tiettyä nimettyä teemaa, mutta metsäteollisuuspaikkakunnan perintö ja puu materiaalina, aiheena ja eri aistein koettuna, on ripoteltu pieninä paloina pitkin näyttelyä. Kuraattori Markus Kåhren kuvanveistäjän tausta puolestaan tuntuu vaikuttaneen taiteilijavalintoihin. Useimmat näyttelyn teoksista ovat veistoksia tai installaatioita, jotka hyödyntävät näyttelykeskus Pekilon korkeaa tilaa.

XXVI Mäntän kuvataideviikot

Sun & Sea -oopperaperformanssi kuvaa leppoisaa päivää auringossa. Sisätilaan luotu keinotekoinen hiekkaranta on lumoava mutta pahaenteinen simulaatio.

Sun & Sea -oopperaperformanssi kuvaa leppoisaa päivää auringossa. Sisätilaan luotu keinotekoinen hiekkaranta on lumoava mutta pahaenteinen simulaatio.

Sun & Sea -oopperaperformanssi kuvaa leppoisaa päivää auringossa. Sisätilaan luotu keinotekoinen hiekkaranta on lumoava mutta pahaenteinen simulaatio.

Sun & Sea -oopperaperformanssi kuvaa leppoisaa päivää auringossa. Sisätilaan luotu keinotekoinen hiekkaranta on lumoava mutta pahaenteinen simulaatio.

Sun & Sea

Hämeenlinnan lääninhallituksen talo toimii kiinnostavana kehyksenä Ars-Hämeen runsaalle Näyttämö-kesänäyttelylle. Parhaimmillaan hienot teokset ja ripustukselliset oivallukset täydentävät toisiaan.

Hämeenlinnan lääninhallituksen talo toimii kiinnostavana kehyksenä Ars-Hämeen runsaalle Näyttämö-kesänäyttelylle. Parhaimmillaan hienot teokset ja ripustukselliset oivallukset täydentävät toisiaan.

Hämeenlinnan lääninhallituksen talo toimii kiinnostavana kehyksenä Ars-Hämeen runsaalle Näyttämö-kesänäyttelylle. Parhaimmillaan hienot teokset ja ripustukselliset oivallukset täydentävät toisiaan.

Hämeenlinnan lääninhallituksen talo toimii kiinnostavana kehyksenä Ars-Hämeen runsaalle Näyttämö-kesänäyttelylle. Parhaimmillaan hienot teokset ja ripustukselliset oivallukset täydentävät toisiaan.

Näyttämön täydeltä nykytaidetta

Tuomas A. Laitinen hyödyntää Solvent-näyttelyssään saumattomasti erilaisia medioita, kuten lasitaidetta, kuvanveistoa, animaatiota, video- ja äänitaidetta sekä virtuaalitodellisuutta. Solventissa on lisäksi jotakin lumoavaa, mikä kiteytyy erityisesti Macbethin kolmesta noidasta inspiroituneessa scifi-tulkinnassa, monikanavaisessa The Cauldron -ääni-installaatiossa. 

Tuomas A. Laitinen hyödyntää Solvent-näyttelyssään saumattomasti erilaisia medioita, kuten lasitaidetta, kuvanveistoa, animaatiota, video- ja äänitaidetta sekä virtuaalitodellisuutta. Solventissa on lisäksi jotakin lumoavaa, mikä kiteytyy erityisesti Macbethin kolmesta noidasta inspiroituneessa scifi-tulkinnassa, monikanavaisessa The Cauldron -ääni-installaatiossa. 

Tuomas A. Laitinen hyödyntää Solvent-näyttelyssään saumattomasti erilaisia medioita, kuten lasitaidetta, kuvanveistoa, animaatiota, video- ja äänitaidetta sekä virtuaalitodellisuutta. Solventissa on lisäksi jotakin lumoavaa, mikä kiteytyy erityisesti Macbethin kolmesta noidasta inspiroituneessa scifi-tulkinnassa, monikanavaisessa The Cauldron -ääni-installaatiossa. 

Tuomas A. Laitinen hyödyntää Solvent-näyttelyssään saumattomasti erilaisia medioita, kuten lasitaidetta, kuvanveistoa, animaatiota, video- ja äänitaidetta sekä virtuaalitodellisuutta. Solventissa on lisäksi jotakin lumoavaa, mikä kiteytyy erityisesti Macbethin kolmesta noidasta inspiroituneessa scifi-tulkinnassa, monikanavaisessa The Cauldron -ääni-installaatiossa. 

Solvent

Myyttejä, maisemia ja geologiaa – Amos Rexin Maanala-näyttely käsittelee teemaansa monipuolisesti. Maanalaiset salit täyttyvät teoksista, joiden aikajänne ulottuu 1600-luvulta tähän päivään. Tässä tekstissä oman lisänsä näyttelykokemukseen tuo Susanna Clarken romaani Piranesi.

Myyttejä, maisemia ja geologiaa – Amos Rexin Maanala-näyttely käsittelee teemaansa monipuolisesti. Maanalaiset salit täyttyvät teoksista, joiden aikajänne ulottuu 1600-luvulta tähän päivään. Tässä tekstissä oman lisänsä näyttelykokemukseen tuo Susanna Clarken romaani Piranesi.

Myyttejä, maisemia ja geologiaa – Amos Rexin Maanala-näyttely käsittelee teemaansa monipuolisesti. Maanalaiset salit täyttyvät teoksista, joiden aikajänne ulottuu 1600-luvulta tähän päivään. Tässä tekstissä oman lisänsä näyttelykokemukseen tuo Susanna Clarken romaani Piranesi.

Myyttejä, maisemia ja geologiaa – Amos Rexin Maanala-näyttely käsittelee teemaansa monipuolisesti. Maanalaiset salit täyttyvät teoksista, joiden aikajänne ulottuu 1600-luvulta tähän päivään. Tässä tekstissä oman lisänsä näyttelykokemukseen tuo Susanna Clarken romaani Piranesi.

Maanalaisissa Saleissa

Kerttu Saalin Valon aikaan -näyttelyn aurinkoisista maalauksista on helppo pitää. Ne ovat kuin välähdysten jälkikuvia – aivan ei saa selvää, mistä niissä on kyse, mutta jotain tuttua on aina löydettävissä.

Kerttu Saalin Valon aikaan -näyttelyn aurinkoisista maalauksista on helppo pitää. Ne ovat kuin välähdysten jälkikuvia – aivan ei saa selvää, mistä niissä on kyse, mutta jotain tuttua on aina löydettävissä.

Kerttu Saalin Valon aikaan -näyttelyn aurinkoisista maalauksista on helppo pitää. Ne ovat kuin välähdysten jälkikuvia – aivan ei saa selvää, mistä niissä on kyse, mutta jotain tuttua on aina löydettävissä.

Kerttu Saalin Valon aikaan -näyttelyn aurinkoisista maalauksista on helppo pitää. Ne ovat kuin välähdysten jälkikuvia – aivan ei saa selvää, mistä niissä on kyse, mutta jotain tuttua on aina löydettävissä.

Valon aikaan

Eevi Rutasen Galleria Huudossa esillä olevassa näyttelyssä Fuzzy Logic yhdistyvät teknologia, logiikka ja pörröiset asiat. Kokonaisuus on iloitteleva ja humoristinen, mutta tarkastelee teemojaan pörröisiä pintoja syvemmältä.

Eevi Rutasen Galleria Huudossa esillä olevassa näyttelyssä Fuzzy Logic yhdistyvät teknologia, logiikka ja pörröiset asiat. Kokonaisuus on iloitteleva ja humoristinen, mutta tarkastelee teemojaan pörröisiä pintoja syvemmältä.

Eevi Rutasen Galleria Huudossa esillä olevassa näyttelyssä Fuzzy Logic yhdistyvät teknologia, logiikka ja pörröiset asiat. Kokonaisuus on iloitteleva ja humoristinen, mutta tarkastelee teemojaan pörröisiä pintoja syvemmältä.

Eevi Rutasen Galleria Huudossa esillä olevassa näyttelyssä Fuzzy Logic yhdistyvät teknologia, logiikka ja pörröiset asiat. Kokonaisuus on iloitteleva ja humoristinen, mutta tarkastelee teemojaan pörröisiä pintoja syvemmältä.

Fuzzy Logic

Elina Suoyrjön kuratoimassa ryhmänäyttelyssä ‘Come Back as a Flower’ lähtökohtana on kuubalaissyntyisen Ana Mendietan Silueta -valokuvasarja 1970-luvulta. Monipuoliset tekniikat, sekä uusi ja vanha asettuvat näyttelyssä toinen toistensa rinnalle saumattomasti ja teoksissa toistuu Mendietan performanssiin, maataiteeseen, ekofeministiseen spiritualistiseen ajatteluun sekä dokumentaatioon perustuva työskentelytapa.

Elina Suoyrjön kuratoimassa ryhmänäyttelyssä ‘Come Back as a Flower’ lähtökohtana on kuubalaissyntyisen Ana Mendietan Silueta -valokuvasarja 1970-luvulta. Monipuoliset tekniikat, sekä uusi ja vanha asettuvat näyttelyssä toinen toistensa rinnalle saumattomasti ja teoksissa toistuu Mendietan performanssiin, maataiteeseen, ekofeministiseen spiritualistiseen ajatteluun sekä dokumentaatioon perustuva työskentelytapa.

Elina Suoyrjön kuratoimassa ryhmänäyttelyssä ‘Come Back as a Flower’ lähtökohtana on kuubalaissyntyisen Ana Mendietan Silueta -valokuvasarja 1970-luvulta. Monipuoliset tekniikat, sekä uusi ja vanha asettuvat näyttelyssä toinen toistensa rinnalle saumattomasti ja teoksissa toistuu Mendietan performanssiin, maataiteeseen, ekofeministiseen spiritualistiseen ajatteluun sekä dokumentaatioon perustuva työskentelytapa.

Elina Suoyrjön kuratoimassa ryhmänäyttelyssä ‘Come Back as a Flower’ lähtökohtana on kuubalaissyntyisen Ana Mendietan Silueta -valokuvasarja 1970-luvulta. Monipuoliset tekniikat, sekä uusi ja vanha asettuvat näyttelyssä toinen toistensa rinnalle saumattomasti ja teoksissa toistuu Mendietan performanssiin, maataiteeseen, ekofeministiseen spiritualistiseen ajatteluun sekä dokumentaatioon perustuva työskentelytapa.

Come Back as a Flower

Näyttely Modern Love Helsinki Contemporaryssa esittelee neljä nousevaa maalaria. Hanna Hyyn, Lasse Juutin, Tuuli Kerättären ja Linda Roschierin teoksista välittyy maalauksen ilo ja palo, kokeilu ja kekseliäisyys.

Näyttely Modern Love Helsinki Contemporaryssa esittelee neljä nousevaa maalaria. Hanna Hyyn, Lasse Juutin, Tuuli Kerättären ja Linda Roschierin teoksista välittyy maalauksen ilo ja palo, kokeilu ja kekseliäisyys.

Näyttely Modern Love Helsinki Contemporaryssa esittelee neljä nousevaa maalaria. Hanna Hyyn, Lasse Juutin, Tuuli Kerättären ja Linda Roschierin teoksista välittyy maalauksen ilo ja palo, kokeilu ja kekseliäisyys.

Näyttely Modern Love Helsinki Contemporaryssa esittelee neljä nousevaa maalaria. Hanna Hyyn, Lasse Juutin, Tuuli Kerättären ja Linda Roschierin teoksista välittyy maalauksen ilo ja palo, kokeilu ja kekseliäisyys.

Modern Love

Leena ja Kalle Nion EMMAssa esillä oleva installaatio Maalauskone yhdistää taiteen ja taikuuden. Esitys, jossa kone tuottaa teoksen, tuntuu ihmeeltä.

Leena ja Kalle Nion EMMAssa esillä oleva installaatio Maalauskone yhdistää taiteen ja taikuuden. Esitys, jossa kone tuottaa teoksen, tuntuu ihmeeltä.

Leena ja Kalle Nion EMMAssa esillä oleva installaatio Maalauskone yhdistää taiteen ja taikuuden. Esitys, jossa kone tuottaa teoksen, tuntuu ihmeeltä.

Leena ja Kalle Nion EMMAssa esillä oleva installaatio Maalauskone yhdistää taiteen ja taikuuden. Esitys, jossa kone tuottaa teoksen, tuntuu ihmeeltä.

Maaginen Maalauskone