Sulje

Sulje

Kuolleiden eläinten jälkiä ja luonnon kauneutta. Galerie Forsblomissa on nähtävillä kaksi keskenään hyvin erilaista mutta vaikuttavaa näyttelyä: Toni R. Toivosen Beautiful Landscapes Inside Dead Bodies sekä Tamara Piilolan Daytime Astronomy.

Kuolleiden eläinten jälkiä ja luonnon kauneutta. Galerie Forsblomissa on nähtävillä kaksi keskenään hyvin erilaista mutta vaikuttavaa näyttelyä: Toni R. Toivosen Beautiful Landscapes Inside Dead Bodies sekä Tamara Piilolan Daytime Astronomy.

Kuolleiden eläinten jälkiä ja luonnon kauneutta. Galerie Forsblomissa on nähtävillä kaksi keskenään hyvin erilaista mutta vaikuttavaa näyttelyä: Toni R. Toivosen Beautiful Landscapes Inside Dead Bodies sekä Tamara Piilolan Daytime Astronomy.

Kuolleiden eläinten jälkiä ja luonnon kauneutta. Galerie Forsblomissa on nähtävillä kaksi keskenään hyvin erilaista mutta vaikuttavaa näyttelyä: Toni R. Toivosen Beautiful Landscapes Inside Dead Bodies sekä Tamara Piilolan Daytime Astronomy.

Varjosta valoon, verestä vehreyteen

Baltic Triennial 13, Give Up The Ghost, pyrkii karkottamaan tiehensä monenlaisia piinaavia demoneja – niin neuvostoajan traumoja kuin perinteisiä sukupuoli- ja kansallisuusjaotelmia. Ajatus identiteettien moninaisuudesta ja murtumisesta on pyritty ulottamaan teosten temaattisten lähtökohtien lisäksi myös näyttelykokonaisuuden rakenteisiin. Kolmeen osaan hajautuvan triennaalin toinen luku nähdään Tallinnan Nykytaiteen keskuksessa CCA:ssa.

Baltic Triennial 13, Give Up The Ghost, pyrkii karkottamaan tiehensä monenlaisia piinaavia demoneja – niin neuvostoajan traumoja kuin perinteisiä sukupuoli- ja kansallisuusjaotelmia. Ajatus identiteettien moninaisuudesta ja murtumisesta on pyritty ulottamaan teosten temaattisten lähtökohtien lisäksi myös näyttelykokonaisuuden rakenteisiin. Kolmeen osaan hajautuvan triennaalin toinen luku nähdään Tallinnan Nykytaiteen keskuksessa CCA:ssa.

Baltic Triennial 13, Give Up The Ghost, pyrkii karkottamaan tiehensä monenlaisia piinaavia demoneja – niin neuvostoajan traumoja kuin perinteisiä sukupuoli- ja kansallisuusjaotelmia. Ajatus identiteettien moninaisuudesta ja murtumisesta on pyritty ulottamaan teosten temaattisten lähtökohtien lisäksi myös näyttelykokonaisuuden rakenteisiin. Kolmeen osaan hajautuvan triennaalin toinen luku nähdään Tallinnan Nykytaiteen keskuksessa CCA:ssa.

Baltic Triennial 13, Give Up The Ghost, pyrkii karkottamaan tiehensä monenlaisia piinaavia demoneja – niin neuvostoajan traumoja kuin perinteisiä sukupuoli- ja kansallisuusjaotelmia. Ajatus identiteettien moninaisuudesta ja murtumisesta on pyritty ulottamaan teosten temaattisten lähtökohtien lisäksi myös näyttelykokonaisuuden rakenteisiin. Kolmeen osaan hajautuvan triennaalin toinen luku nähdään Tallinnan Nykytaiteen keskuksessa CCA:ssa.

Baltic Triennial 13, luku 2: Tallinna

Söpöjä satuhahmojen näköisiä pieniä eläinpäitä, täysin abstrakteja muotoja, kiehtovia pintoja, sukkahousupäisiä hahmoja ja lohikäärmetatuoitu terrakottatyttö. About Clay – Eurooppalaisen keramiikkataiteen helmiä Fiskarsissa -näyttelyn kattaus on runsas teos- ja taiteilijamäärän lisäksi myös teemoiltaan, muodoiltaan ja tekniikoiltaan. Vaikka keramiikka saa yli 40 eri taiteilijan teoksissa monia muotoja, niitä kaikkia yhdistää teknisesti todella taitava toteutus.

Söpöjä satuhahmojen näköisiä pieniä eläinpäitä, täysin abstrakteja muotoja, kiehtovia pintoja, sukkahousupäisiä hahmoja ja lohikäärmetatuoitu terrakottatyttö. About Clay – Eurooppalaisen keramiikkataiteen helmiä Fiskarsissa -näyttelyn kattaus on runsas teos- ja taiteilijamäärän lisäksi myös teemoiltaan, muodoiltaan ja tekniikoiltaan. Vaikka keramiikka saa yli 40 eri taiteilijan teoksissa monia muotoja, niitä kaikkia yhdistää teknisesti todella taitava toteutus.

Söpöjä satuhahmojen näköisiä pieniä eläinpäitä, täysin abstrakteja muotoja, kiehtovia pintoja, sukkahousupäisiä hahmoja ja lohikäärmetatuoitu terrakottatyttö. About Clay – Eurooppalaisen keramiikkataiteen helmiä Fiskarsissa -näyttelyn kattaus on runsas teos- ja taiteilijamäärän lisäksi myös teemoiltaan, muodoiltaan ja tekniikoiltaan. Vaikka keramiikka saa yli 40 eri taiteilijan teoksissa monia muotoja, niitä kaikkia yhdistää teknisesti todella taitava toteutus.

Söpöjä satuhahmojen näköisiä pieniä eläinpäitä, täysin abstrakteja muotoja, kiehtovia pintoja, sukkahousupäisiä hahmoja ja lohikäärmetatuoitu terrakottatyttö. About Clay – Eurooppalaisen keramiikkataiteen helmiä Fiskarsissa -näyttelyn kattaus on runsas teos- ja taiteilijamäärän lisäksi myös teemoiltaan, muodoiltaan ja tekniikoiltaan. Vaikka keramiikka saa yli 40 eri taiteilijan teoksissa monia muotoja, niitä kaikkia yhdistää teknisesti todella taitava toteutus.

Saven monet muodot

Miltä maha näyttää ja kuulostaa osallistuessaan kokoukseen, jossa päätetään yhteisestä tulevaisuudesta? Mitä sanottavaa on pienellä tulivuorella, suurella kimaltelevalla violetilla laatikolla, värikkäällä linnulla tai nuorella pojalla?
Anna Estarriolan installaatio The System tarkastelee mielikuvituksellisella tavalla sitä, kuinka erilaiset ja eri kielillä kommunikoivat olennot voivat ymmärtää toisiaan ja tehdä yhdessä päätöksiä.

Miltä maha näyttää ja kuulostaa osallistuessaan kokoukseen, jossa päätetään yhteisestä tulevaisuudesta? Mitä sanottavaa on pienellä tulivuorella, suurella kimaltelevalla violetilla laatikolla, värikkäällä linnulla tai nuorella pojalla?
Anna Estarriolan installaatio The System tarkastelee mielikuvituksellisella tavalla sitä, kuinka erilaiset ja eri kielillä kommunikoivat olennot voivat ymmärtää toisiaan ja tehdä yhdessä päätöksiä.

Miltä maha näyttää ja kuulostaa osallistuessaan kokoukseen, jossa päätetään yhteisestä tulevaisuudesta? Mitä sanottavaa on pienellä tulivuorella, suurella kimaltelevalla violetilla laatikolla, värikkäällä linnulla tai nuorella pojalla?
Anna Estarriolan installaatio The System tarkastelee mielikuvituksellisella tavalla sitä, kuinka erilaiset ja eri kielillä kommunikoivat olennot voivat ymmärtää toisiaan ja tehdä yhdessä päätöksiä.

Miltä maha näyttää ja kuulostaa osallistuessaan kokoukseen, jossa päätetään yhteisestä tulevaisuudesta? Mitä sanottavaa on pienellä tulivuorella, suurella kimaltelevalla violetilla laatikolla, värikkäällä linnulla tai nuorella pojalla?
Anna Estarriolan installaatio The System tarkastelee mielikuvituksellisella tavalla sitä, kuinka erilaiset ja eri kielillä kommunikoivat olennot voivat ymmärtää toisiaan ja tehdä yhdessä päätöksiä.

Puhu äänellä jonka kuulen

13. Baltic Triennial, Give Up The Ghost, pyrkii karkottamaan tiehensä monenlaisia piinaavia demoneja – niin neuvostoajan traumoja kuin perinteisiä sukupuoli- ja kansallisuusjaotelmia. Ajatus identiteettien moninaisuudesta ja murtumisesta on pyritty ulottamaan teosten temaattisten lähtökohtien lisäksi myös triennaalinäyttelyn rakenteisiin. Kolmeen osaan hajautuvan triennaalin ensimmäinen luku nähdään Vilnan Nykytaiteen keskuksessa CAC:ssa.

13. Baltic Triennial, Give Up The Ghost, pyrkii karkottamaan tiehensä monenlaisia piinaavia demoneja – niin neuvostoajan traumoja kuin perinteisiä sukupuoli- ja kansallisuusjaotelmia. Ajatus identiteettien moninaisuudesta ja murtumisesta on pyritty ulottamaan teosten temaattisten lähtökohtien lisäksi myös triennaalinäyttelyn rakenteisiin. Kolmeen osaan hajautuvan triennaalin ensimmäinen luku nähdään Vilnan Nykytaiteen keskuksessa CAC:ssa.

13. Baltic Triennial, Give Up The Ghost, pyrkii karkottamaan tiehensä monenlaisia piinaavia demoneja – niin neuvostoajan traumoja kuin perinteisiä sukupuoli- ja kansallisuusjaotelmia. Ajatus identiteettien moninaisuudesta ja murtumisesta on pyritty ulottamaan teosten temaattisten lähtökohtien lisäksi myös triennaalinäyttelyn rakenteisiin. Kolmeen osaan hajautuvan triennaalin ensimmäinen luku nähdään Vilnan Nykytaiteen keskuksessa CAC:ssa.

13. Baltic Triennial, Give Up The Ghost, pyrkii karkottamaan tiehensä monenlaisia piinaavia demoneja – niin neuvostoajan traumoja kuin perinteisiä sukupuoli- ja kansallisuusjaotelmia. Ajatus identiteettien moninaisuudesta ja murtumisesta on pyritty ulottamaan teosten temaattisten lähtökohtien lisäksi myös triennaalinäyttelyn rakenteisiin. Kolmeen osaan hajautuvan triennaalin ensimmäinen luku nähdään Vilnan Nykytaiteen keskuksessa CAC:ssa.

Baltic Triennial 13, luku 1: Vilna

Kiasman Studio K:ssa on esillä vielä tämän viikon ajan Maija Luutosen maalaustaiteen rajoja laajentava näyttely Patch. Luutosen käsissä kaksiulotteinen materiaali, paperille tehty maalaus, taipuu kolmiulotteiseksi installaatioksi.

Kiasman Studio K:ssa on esillä vielä tämän viikon ajan Maija Luutosen maalaustaiteen rajoja laajentava näyttely Patch. Luutosen käsissä kaksiulotteinen materiaali, paperille tehty maalaus, taipuu kolmiulotteiseksi installaatioksi.

Kiasman Studio K:ssa on esillä vielä tämän viikon ajan Maija Luutosen maalaustaiteen rajoja laajentava näyttely Patch. Luutosen käsissä kaksiulotteinen materiaali, paperille tehty maalaus, taipuu kolmiulotteiseksi installaatioksi.

Kiasman Studio K:ssa on esillä vielä tämän viikon ajan Maija Luutosen maalaustaiteen rajoja laajentava näyttely Patch. Luutosen käsissä kaksiulotteinen materiaali, paperille tehty maalaus, taipuu kolmiulotteiseksi installaatioksi.

Jotain on jäänyt kesken

Aura Saarikosken installaatio (sumua) käsittelee nimensä mukaisesti sumua mutta myös tilan muuttumista toiseksi sekä lähtemistä ja palaamista. Se on esillä Oksasenkatu 11:sta vielä tämän viikon ajan.

Aura Saarikosken installaatio (sumua) käsittelee nimensä mukaisesti sumua mutta myös tilan muuttumista toiseksi sekä lähtemistä ja palaamista. Se on esillä Oksasenkatu 11:sta vielä tämän viikon ajan.

Aura Saarikosken installaatio (sumua) käsittelee nimensä mukaisesti sumua mutta myös tilan muuttumista toiseksi sekä lähtemistä ja palaamista. Se on esillä Oksasenkatu 11:sta vielä tämän viikon ajan.

Aura Saarikosken installaatio (sumua) käsittelee nimensä mukaisesti sumua mutta myös tilan muuttumista toiseksi sekä lähtemistä ja palaamista. Se on esillä Oksasenkatu 11:sta vielä tämän viikon ajan.

Aura Saarikoski: (sumua)

Tuhatvuotinen ikipuutarha, vihapuhetta, Helene Schjerfbeckille suunniteltu makuuhuone, seitsemän sisarta ja Niko Saarela vetämässä matkalaukkua metsässä – Suomen taidekesän tarjonnasta löytyy vaikka mitä!
Tässä kymmenen kohdetta kesän kulttuurimatkoja varten Suomessa ja Virossa, sillä lähimatkailu kannattaa ja lentäminen on pahasta.

Tuhatvuotinen ikipuutarha, vihapuhetta, Helene Schjerfbeckille suunniteltu makuuhuone, seitsemän sisarta ja Niko Saarela vetämässä matkalaukkua metsässä – Suomen taidekesän tarjonnasta löytyy vaikka mitä!
Tässä kymmenen kohdetta kesän kulttuurimatkoja varten Suomessa ja Virossa, sillä lähimatkailu kannattaa ja lentäminen on pahasta.

Tuhatvuotinen ikipuutarha, vihapuhetta, Helene Schjerfbeckille suunniteltu makuuhuone, seitsemän sisarta ja Niko Saarela vetämässä matkalaukkua metsässä – Suomen taidekesän tarjonnasta löytyy vaikka mitä!
Tässä kymmenen kohdetta kesän kulttuurimatkoja varten Suomessa ja Virossa, sillä lähimatkailu kannattaa ja lentäminen on pahasta.

Tuhatvuotinen ikipuutarha, vihapuhetta, Helene Schjerfbeckille suunniteltu makuuhuone, seitsemän sisarta ja Niko Saarela vetämässä matkalaukkua metsässä – Suomen taidekesän tarjonnasta löytyy vaikka mitä!
Tässä kymmenen kohdetta kesän kulttuurimatkoja varten Suomessa ja Virossa, sillä lähimatkailu kannattaa ja lentäminen on pahasta.

Pitkä kuuma taidekesä 2018

Hetki-näyttelyssä on esillä teoksia kolmelta taiteilijalta: Emma Helteeltä, Eeva Peuralta ja Fanny Tavastilalta. Kahden maalarin ja yhden kuvanveistäjän keskenään hyvin erilaiset teokset komplementoivat toisiaan, mutta oman lisänsä näyttelyyn tuo sen tila: näyttelyn kuraattorin Antonia Hambergin oma koti.

Hetki-näyttelyssä on esillä teoksia kolmelta taiteilijalta: Emma Helteeltä, Eeva Peuralta ja Fanny Tavastilalta. Kahden maalarin ja yhden kuvanveistäjän keskenään hyvin erilaiset teokset komplementoivat toisiaan, mutta oman lisänsä näyttelyyn tuo sen tila: näyttelyn kuraattorin Antonia Hambergin oma koti.

Hetki-näyttelyssä on esillä teoksia kolmelta taiteilijalta: Emma Helteeltä, Eeva Peuralta ja Fanny Tavastilalta. Kahden maalarin ja yhden kuvanveistäjän keskenään hyvin erilaiset teokset komplementoivat toisiaan, mutta oman lisänsä näyttelyyn tuo sen tila: näyttelyn kuraattorin Antonia Hambergin oma koti.

Hetki-näyttelyssä on esillä teoksia kolmelta taiteilijalta: Emma Helteeltä, Eeva Peuralta ja Fanny Tavastilalta. Kahden maalarin ja yhden kuvanveistäjän keskenään hyvin erilaiset teokset komplementoivat toisiaan, mutta oman lisänsä näyttelyyn tuo sen tila: näyttelyn kuraattorin Antonia Hambergin oma koti.

Kolme taiteilijaa kotona

Kairos (καιρός) tarkoittaa muinaiskreikaksi otollista hetkeä ja nykykreikaksi säätä. Josefina Nelimarkan samanniminen näyttely HAM-galleriassa on runsas kokonaisuus kokeellisia väriprosesseja, vuorovaikutuksellista teknologiaa sekä aine- ja energiavirtauksia.

Kairos (καιρός) tarkoittaa muinaiskreikaksi otollista hetkeä ja nykykreikaksi säätä. Josefina Nelimarkan samanniminen näyttely HAM-galleriassa on runsas kokonaisuus kokeellisia väriprosesseja, vuorovaikutuksellista teknologiaa sekä aine- ja energiavirtauksia.

Kairos (καιρός) tarkoittaa muinaiskreikaksi otollista hetkeä ja nykykreikaksi säätä. Josefina Nelimarkan samanniminen näyttely HAM-galleriassa on runsas kokonaisuus kokeellisia väriprosesseja, vuorovaikutuksellista teknologiaa sekä aine- ja energiavirtauksia.

Kairos (καιρός) tarkoittaa muinaiskreikaksi otollista hetkeä ja nykykreikaksi säätä. Josefina Nelimarkan samanniminen näyttely HAM-galleriassa on runsas kokonaisuus kokeellisia väriprosesseja, vuorovaikutuksellista teknologiaa sekä aine- ja energiavirtauksia.

Josefina Nelimarkka: Kairos καιρός

1. Bjørn Nørgård: Hesteofringen (1970)
Kymmenen vuotta sitten kuljin Tanskan Aarhusissa ARoS-taidemuseon näyttelysalissa kohti suurta purkeilla täytettyä hyllyä. Purkkeihin oli säilötty jotakin, mikä näytti kehonosilta kellumassa nesteessä.
Hyllyn vieressä pyöri video, jolla mies paloitteli erikoisessa kaapuasussa ruskeaa hevosta lumisessa maisemassa. Mies sahasi puukolla hevosen päätä irti tarmokkaasti ja yritti sen jälkeen sulloa hevosen päätä kepin nokkaan. ”Mitä helvettiä?” muistan ajatelleeni ja katsoin purkkeja tarkemmin.

1. Bjørn Nørgård: Hesteofringen (1970)
Kymmenen vuotta sitten kuljin Tanskan Aarhusissa ARoS-taidemuseon näyttelysalissa kohti suurta purkeilla täytettyä hyllyä. Purkkeihin oli säilötty jotakin, mikä näytti kehonosilta kellumassa nesteessä.
Hyllyn vieressä pyöri video, jolla mies paloitteli erikoisessa kaapuasussa ruskeaa hevosta lumisessa maisemassa. Mies sahasi puukolla hevosen päätä irti tarmokkaasti ja yritti sen jälkeen sulloa hevosen päätä kepin nokkaan. ”Mitä helvettiä?” muistan ajatelleeni ja katsoin purkkeja tarkemmin.

1. Bjørn Nørgård: Hesteofringen (1970)
Kymmenen vuotta sitten kuljin Tanskan Aarhusissa ARoS-taidemuseon näyttelysalissa kohti suurta purkeilla täytettyä hyllyä. Purkkeihin oli säilötty jotakin, mikä näytti kehonosilta kellumassa nesteessä.
Hyllyn vieressä pyöri video, jolla mies paloitteli erikoisessa kaapuasussa ruskeaa hevosta lumisessa maisemassa. Mies sahasi puukolla hevosen päätä irti tarmokkaasti ja yritti sen jälkeen sulloa hevosen päätä kepin nokkaan. ”Mitä helvettiä?” muistan ajatelleeni ja katsoin purkkeja tarkemmin.

1. Bjørn Nørgård: Hesteofringen (1970)
Kymmenen vuotta sitten kuljin Tanskan Aarhusissa ARoS-taidemuseon näyttelysalissa kohti suurta purkeilla täytettyä hyllyä. Purkkeihin oli säilötty jotakin, mikä näytti kehonosilta kellumassa nesteessä.
Hyllyn vieressä pyöri video, jolla mies paloitteli erikoisessa kaapuasussa ruskeaa hevosta lumisessa maisemassa. Mies sahasi puukolla hevosen päätä irti tarmokkaasti ja yritti sen jälkeen sulloa hevosen päätä kepin nokkaan. ”Mitä helvettiä?” muistan ajatelleeni ja katsoin purkkeja tarkemmin.

Kolme kohtaamista kuolleen hevosen kanssa

Rovaniemen taidemuseossa on esillä australialaista nykyvalokuvaa, grafiikkaa ja aboriginaalitaidetta. Kokonaisuus on monella tavalla ajatuksia herättävä. Siinä missä eurooppalaistaustaisten maahanmuuttajien jälkeläiset käsittelevät teoksissaan Australian luontoa, historiaa ja sosiaalisia ongelmia, aboriginaalitaiteen kohdalla esiin nousevat kysymykset siitä, kuinka tulisi katsoa teoksia, joiden sisältöjen on tarkoitus avautua vain tietyn yhteisön sisällä.

Rovaniemen taidemuseossa on esillä australialaista nykyvalokuvaa, grafiikkaa ja aboriginaalitaidetta. Kokonaisuus on monella tavalla ajatuksia herättävä. Siinä missä eurooppalaistaustaisten maahanmuuttajien jälkeläiset käsittelevät teoksissaan Australian luontoa, historiaa ja sosiaalisia ongelmia, aboriginaalitaiteen kohdalla esiin nousevat kysymykset siitä, kuinka tulisi katsoa teoksia, joiden sisältöjen on tarkoitus avautua vain tietyn yhteisön sisällä.

Rovaniemen taidemuseossa on esillä australialaista nykyvalokuvaa, grafiikkaa ja aboriginaalitaidetta. Kokonaisuus on monella tavalla ajatuksia herättävä. Siinä missä eurooppalaistaustaisten maahanmuuttajien jälkeläiset käsittelevät teoksissaan Australian luontoa, historiaa ja sosiaalisia ongelmia, aboriginaalitaiteen kohdalla esiin nousevat kysymykset siitä, kuinka tulisi katsoa teoksia, joiden sisältöjen on tarkoitus avautua vain tietyn yhteisön sisällä.

Rovaniemen taidemuseossa on esillä australialaista nykyvalokuvaa, grafiikkaa ja aboriginaalitaidetta. Kokonaisuus on monella tavalla ajatuksia herättävä. Siinä missä eurooppalaistaustaisten maahanmuuttajien jälkeläiset käsittelevät teoksissaan Australian luontoa, historiaa ja sosiaalisia ongelmia, aboriginaalitaiteen kohdalla esiin nousevat kysymykset siitä, kuinka tulisi katsoa teoksia, joiden sisältöjen on tarkoitus avautua vain tietyn yhteisön sisällä.

Länsiaustralialaista nykytaidetta Rovaniemellä

Astrid Svangrenin näyttely Kohta Art Spacessa on keltaiselle pohjalle koottu kokoelma erilaisia melkein tunnistettavia objekteja. Esillä oleva kokonaisuus on Svangrenin ensiesiintyminen Suomessa ja kiitettävä nosto Kohtalta, joka on Helsingin galleriakentän uusimpia tulokkaita.

Astrid Svangrenin näyttely Kohta Art Spacessa on keltaiselle pohjalle koottu kokoelma erilaisia melkein tunnistettavia objekteja. Esillä oleva kokonaisuus on Svangrenin ensiesiintyminen Suomessa ja kiitettävä nosto Kohtalta, joka on Helsingin galleriakentän uusimpia tulokkaita.

Astrid Svangrenin näyttely Kohta Art Spacessa on keltaiselle pohjalle koottu kokoelma erilaisia melkein tunnistettavia objekteja. Esillä oleva kokonaisuus on Svangrenin ensiesiintyminen Suomessa ja kiitettävä nosto Kohtalta, joka on Helsingin galleriakentän uusimpia tulokkaita.

Astrid Svangrenin näyttely Kohta Art Spacessa on keltaiselle pohjalle koottu kokoelma erilaisia melkein tunnistettavia objekteja. Esillä oleva kokonaisuus on Svangrenin ensiesiintyminen Suomessa ja kiitettävä nosto Kohtalta, joka on Helsingin galleriakentän uusimpia tulokkaita.

Astrid Svangren – Pese/huuhtele/linkoa

Hampaansa paljastavia laihoja koiria, kaatopaikkoja ja kuolleita eläimiä. Sotilaita mellakkavarusteissa ja myrkyllisellä maalla kuolleena makaava hevonen. Viljami Heinosen kuva-aiheet ovat kliseisyyteen saakka raskaita ja painajaismaisia, mutta niiden toteutustapa voittaa puolelleen.

Hampaansa paljastavia laihoja koiria, kaatopaikkoja ja kuolleita eläimiä. Sotilaita mellakkavarusteissa ja myrkyllisellä maalla kuolleena makaava hevonen. Viljami Heinosen kuva-aiheet ovat kliseisyyteen saakka raskaita ja painajaismaisia, mutta niiden toteutustapa voittaa puolelleen.

Hampaansa paljastavia laihoja koiria, kaatopaikkoja ja kuolleita eläimiä. Sotilaita mellakkavarusteissa ja myrkyllisellä maalla kuolleena makaava hevonen. Viljami Heinosen kuva-aiheet ovat kliseisyyteen saakka raskaita ja painajaismaisia, mutta niiden toteutustapa voittaa puolelleen.

Hampaansa paljastavia laihoja koiria, kaatopaikkoja ja kuolleita eläimiä. Sotilaita mellakkavarusteissa ja myrkyllisellä maalla kuolleena makaava hevonen. Viljami Heinosen kuva-aiheet ovat kliseisyyteen saakka raskaita ja painajaismaisia, mutta niiden toteutustapa voittaa puolelleen.

Viljami Heinonen: Beneath the Remains

Elina Vainio käsittelee näyttelyssään Spells kuumuuden ja kuivuuden teemoja. Hiekasta, kankaista ja guassimaalauksista rakentuva kokonaisuus on kuitenkin ihmeellisen ilmava.

Elina Vainio käsittelee näyttelyssään Spells kuumuuden ja kuivuuden teemoja. Hiekasta, kankaista ja guassimaalauksista rakentuva kokonaisuus on kuitenkin ihmeellisen ilmava.

Elina Vainio käsittelee näyttelyssään Spells kuumuuden ja kuivuuden teemoja. Hiekasta, kankaista ja guassimaalauksista rakentuva kokonaisuus on kuitenkin ihmeellisen ilmava.

Elina Vainio käsittelee näyttelyssään Spells kuumuuden ja kuivuuden teemoja. Hiekasta, kankaista ja guassimaalauksista rakentuva kokonaisuus on kuitenkin ihmeellisen ilmava.

Kuumalle hiekalle

Anssi Pulkkisen Street View (Reassembled) on teos, jonka lähtökohtana ovat Syyrian pommituksissa tuhoutuneen kodin rauniot. Niistä rekan perävaunulle koottu liki neljätoistametrinen installaatio luo kaupunkitilaan asuntovaunun tapaan kiertävän väliaikaisen katunäkymän. Teos nostaa esiin kysymyksiä kodittomuudesta ja liikkuvuudesta, mutta kärsii myös kriisitaiteelle tyypillisistä ongelmista.

Anssi Pulkkisen Street View (Reassembled) on teos, jonka lähtökohtana ovat Syyrian pommituksissa tuhoutuneen kodin rauniot. Niistä rekan perävaunulle koottu liki neljätoistametrinen installaatio luo kaupunkitilaan asuntovaunun tapaan kiertävän väliaikaisen katunäkymän. Teos nostaa esiin kysymyksiä kodittomuudesta ja liikkuvuudesta, mutta kärsii myös kriisitaiteelle tyypillisistä ongelmista.

Anssi Pulkkisen Street View (Reassembled) on teos, jonka lähtökohtana ovat Syyrian pommituksissa tuhoutuneen kodin rauniot. Niistä rekan perävaunulle koottu liki neljätoistametrinen installaatio luo kaupunkitilaan asuntovaunun tapaan kiertävän väliaikaisen katunäkymän. Teos nostaa esiin kysymyksiä kodittomuudesta ja liikkuvuudesta, mutta kärsii myös kriisitaiteelle tyypillisistä ongelmista.

Anssi Pulkkisen Street View (Reassembled) on teos, jonka lähtökohtana ovat Syyrian pommituksissa tuhoutuneen kodin rauniot. Niistä rekan perävaunulle koottu liki neljätoistametrinen installaatio luo kaupunkitilaan asuntovaunun tapaan kiertävän väliaikaisen katunäkymän. Teos nostaa esiin kysymyksiä kodittomuudesta ja liikkuvuudesta, mutta kärsii myös kriisitaiteelle tyypillisistä ongelmista.

Anssi Pulkkinen: Street View (Reassembled)

SICissä avautunut seitsemän nykytaiteilijan ryhmänäyttely The Eagle Has Landed kysyy, mitä on taidegrafiikka tänään. Teokset testaavat ja venyttävät taidemuodon konventioita ja rajoja, liukuen eri esitystapojen ja tekniikoiden välillä. Niinpä se saa myös pohtimaan, onko taiteenlajien rajojen hämärtyessä nykytaidegrafiikkaa ylipäätään mahdollista kategorisoida omaksi taiteenalakseen?

SICissä avautunut seitsemän nykytaiteilijan ryhmänäyttely The Eagle Has Landed kysyy, mitä on taidegrafiikka tänään. Teokset testaavat ja venyttävät taidemuodon konventioita ja rajoja, liukuen eri esitystapojen ja tekniikoiden välillä. Niinpä se saa myös pohtimaan, onko taiteenlajien rajojen hämärtyessä nykytaidegrafiikkaa ylipäätään mahdollista kategorisoida omaksi taiteenalakseen?

SICissä avautunut seitsemän nykytaiteilijan ryhmänäyttely The Eagle Has Landed kysyy, mitä on taidegrafiikka tänään. Teokset testaavat ja venyttävät taidemuodon konventioita ja rajoja, liukuen eri esitystapojen ja tekniikoiden välillä. Niinpä se saa myös pohtimaan, onko taiteenlajien rajojen hämärtyessä nykytaidegrafiikkaa ylipäätään mahdollista kategorisoida omaksi taiteenalakseen?

SICissä avautunut seitsemän nykytaiteilijan ryhmänäyttely The Eagle Has Landed kysyy, mitä on taidegrafiikka tänään. Teokset testaavat ja venyttävät taidemuodon konventioita ja rajoja, liukuen eri esitystapojen ja tekniikoiden välillä. Niinpä se saa myös pohtimaan, onko taiteenlajien rajojen hämärtyessä nykytaidegrafiikkaa ylipäätään mahdollista kategorisoida omaksi taiteenalakseen?

Print(making) is not dead – Nykytaidegrafiikka tänään

Muinainen joukkohauta, kasvojen mallintamista kallolle ja plastiikkakirurgin haastattelu. Honkasalo | Niemi | Virtanen -kollektiivin installaatio Chimera on yllättävä, kiehtova ja levollinen kokonaisuus.
Sen ajattomia ja suuria teemoja, kuolemaa, kehoa ja minuutta lähestytään videon, veiston, äänen, valokuvan ja tekstin keinoin.

Muinainen joukkohauta, kasvojen mallintamista kallolle ja plastiikkakirurgin haastattelu. Honkasalo | Niemi | Virtanen -kollektiivin installaatio Chimera on yllättävä, kiehtova ja levollinen kokonaisuus.
Sen ajattomia ja suuria teemoja, kuolemaa, kehoa ja minuutta lähestytään videon, veiston, äänen, valokuvan ja tekstin keinoin.

Muinainen joukkohauta, kasvojen mallintamista kallolle ja plastiikkakirurgin haastattelu. Honkasalo | Niemi | Virtanen -kollektiivin installaatio Chimera on yllättävä, kiehtova ja levollinen kokonaisuus.
Sen ajattomia ja suuria teemoja, kuolemaa, kehoa ja minuutta lähestytään videon, veiston, äänen, valokuvan ja tekstin keinoin.

Muinainen joukkohauta, kasvojen mallintamista kallolle ja plastiikkakirurgin haastattelu. Honkasalo | Niemi | Virtanen -kollektiivin installaatio Chimera on yllättävä, kiehtova ja levollinen kokonaisuus.
Sen ajattomia ja suuria teemoja, kuolemaa, kehoa ja minuutta lähestytään videon, veiston, äänen, valokuvan ja tekstin keinoin.

Kasvoista kasvoihin

catch-infinite-scroll-loader