Sulje

Sulje

Parhaillaan käynnissä oleva IHME-nykytaidefestivaali järjestetään tänä vuonna kymmenettä kertaa. Vuoden 2018 IHME on toislajisten festivaali ja sen päätähti on halavasepikkä, uhanalainen kovakuoriainen.

Parhaillaan käynnissä oleva IHME-nykytaidefestivaali järjestetään tänä vuonna kymmenettä kertaa. Vuoden 2018 IHME on toislajisten festivaali ja sen päätähti on halavasepikkä, uhanalainen kovakuoriainen.

Parhaillaan käynnissä oleva IHME-nykytaidefestivaali järjestetään tänä vuonna kymmenettä kertaa. Vuoden 2018 IHME on toislajisten festivaali ja sen päätähti on halavasepikkä, uhanalainen kovakuoriainen.

Parhaillaan käynnissä oleva IHME-nykytaidefestivaali järjestetään tänä vuonna kymmenettä kertaa. Vuoden 2018 IHME on toislajisten festivaali ja sen päätähti on halavasepikkä, uhanalainen kovakuoriainen.

The Beetle

SICin viimeinen näyttely L3-makasiinissa, Altered Flakes, on joutsenlaulu Helsingin nykytaidekenttää perustavanlaatuisesti rikastuttaneen taiteilijavetoisen gallerian näyttelytilalle.

SICin viimeinen näyttely L3-makasiinissa, Altered Flakes, on joutsenlaulu Helsingin nykytaidekenttää perustavanlaatuisesti rikastuttaneen taiteilijavetoisen gallerian näyttelytilalle.

SICin viimeinen näyttely L3-makasiinissa, Altered Flakes, on joutsenlaulu Helsingin nykytaidekenttää perustavanlaatuisesti rikastuttaneen taiteilijavetoisen gallerian näyttelytilalle.

SICin viimeinen näyttely L3-makasiinissa, Altered Flakes, on joutsenlaulu Helsingin nykytaidekenttää perustavanlaatuisesti rikastuttaneen taiteilijavetoisen gallerian näyttelytilalle.

Oodi SICille

Vuosi kääntyy kohti uutta (vihdoin Suomi 101!) ja on jälleen aika perinteisen vuosikatsauksen. Vuosi 2017 jää historiaan alpakoiden, seksuaalisen ahdistelun sekä biennaalien supervuotena. Katsotaan siis, mitkä suoritukset ylsivät listalle tänä vuonna.

Vuosi kääntyy kohti uutta (vihdoin Suomi 101!) ja on jälleen aika perinteisen vuosikatsauksen. Vuosi 2017 jää historiaan alpakoiden, seksuaalisen ahdistelun sekä biennaalien supervuotena. Katsotaan siis, mitkä suoritukset ylsivät listalle tänä vuonna.

Vuosi kääntyy kohti uutta (vihdoin Suomi 101!) ja on jälleen aika perinteisen vuosikatsauksen. Vuosi 2017 jää historiaan alpakoiden, seksuaalisen ahdistelun sekä biennaalien supervuotena. Katsotaan siis, mitkä suoritukset ylsivät listalle tänä vuonna.

Vuosi kääntyy kohti uutta (vihdoin Suomi 101!) ja on jälleen aika perinteisen vuosikatsauksen. Vuosi 2017 jää historiaan alpakoiden, seksuaalisen ahdistelun sekä biennaalien supervuotena. Katsotaan siis, mitkä suoritukset ylsivät listalle tänä vuonna.

Vuosi 2017

Syksyisin Kuopiossa järjestettävä ANTI – Contemporary Art Festival on nostanut pohjoissavolaiskaupungin kansainvälisen performanssitaiteen keskiöön. Tänä vuonna festivaalilla esitetyissä teoksissa tarkasteltiin veden poetiikkaa ja politiikkaa.

Syksyisin Kuopiossa järjestettävä ANTI – Contemporary Art Festival on nostanut pohjoissavolaiskaupungin kansainvälisen performanssitaiteen keskiöön. Tänä vuonna festivaalilla esitetyissä teoksissa tarkasteltiin veden poetiikkaa ja politiikkaa.

Syksyisin Kuopiossa järjestettävä ANTI – Contemporary Art Festival on nostanut pohjoissavolaiskaupungin kansainvälisen performanssitaiteen keskiöön. Tänä vuonna festivaalilla esitetyissä teoksissa tarkasteltiin veden poetiikkaa ja politiikkaa.

Syksyisin Kuopiossa järjestettävä ANTI – Contemporary Art Festival on nostanut pohjoissavolaiskaupungin kansainvälisen performanssitaiteen keskiöön. Tänä vuonna festivaalilla esitetyissä teoksissa tarkasteltiin veden poetiikkaa ja politiikkaa.

VEDEN ANTI

Kuvataide oli jälleen olennainen osa viime viikonloppuna järjestettyä Flow-festivaalia, ja tänäkin vuonna festivaalin tilaamat teokset olivat pääosin suuria ja näyttäviä. Taideohjelman yhteistyökumppaneita olivat muun muassa Galleria Forum Box sekä Aalto-yliopisto.

Kuvataide oli jälleen olennainen osa viime viikonloppuna järjestettyä Flow-festivaalia, ja tänäkin vuonna festivaalin tilaamat teokset olivat pääosin suuria ja näyttäviä. Taideohjelman yhteistyökumppaneita olivat muun muassa Galleria Forum Box sekä Aalto-yliopisto.

Kuvataide oli jälleen olennainen osa viime viikonloppuna järjestettyä Flow-festivaalia, ja tänäkin vuonna festivaalin tilaamat teokset olivat pääosin suuria ja näyttäviä. Taideohjelman yhteistyökumppaneita olivat muun muassa Galleria Forum Box sekä Aalto-yliopisto.

Kuvataide oli jälleen olennainen osa viime viikonloppuna järjestettyä Flow-festivaalia, ja tänäkin vuonna festivaalin tilaamat teokset olivat pääosin suuria ja näyttäviä. Taideohjelman yhteistyökumppaneita olivat muun muassa Galleria Forum Box sekä Aalto-yliopisto.

Flow 2017

Muutaman vuoden tauon jälkeen festarikalenteriin ja Turun Uittamolle palasi tapahtuma nimeltä ILMIÖ. Vuonna 2009 alkunsa saanut vaihtoehtomusiikin festivaali kasvoi vuosien varrella H2Ö:ksi ja muutti Ruissalon telakalle (2014-2016), mutta viime lauantaina 29.7. vanhan tanssipaviljongin idyllinen ympäristö täyttyi jälleen monipuolisesta musiikki- ja taideohjelmasta. Festaritaide on jo oma ilmiönsä, mutta mitä annettavaa sillä on yhden päivän aikana yli 40 keikan keskellä? Ainakin nostalgiaa, erotiikkaa ja nallekarhuja.

Muutaman vuoden tauon jälkeen festarikalenteriin ja Turun Uittamolle palasi tapahtuma nimeltä ILMIÖ. Vuonna 2009 alkunsa saanut vaihtoehtomusiikin festivaali kasvoi vuosien varrella H2Ö:ksi ja muutti Ruissalon telakalle (2014-2016), mutta viime lauantaina 29.7. vanhan tanssipaviljongin idyllinen ympäristö täyttyi jälleen monipuolisesta musiikki- ja taideohjelmasta. Festaritaide on jo oma ilmiönsä, mutta mitä annettavaa sillä on yhden päivän aikana yli 40 keikan keskellä? Ainakin nostalgiaa, erotiikkaa ja nallekarhuja.

Muutaman vuoden tauon jälkeen festarikalenteriin ja Turun Uittamolle palasi tapahtuma nimeltä ILMIÖ. Vuonna 2009 alkunsa saanut vaihtoehtomusiikin festivaali kasvoi vuosien varrella H2Ö:ksi ja muutti Ruissalon telakalle (2014-2016), mutta viime lauantaina 29.7. vanhan tanssipaviljongin idyllinen ympäristö täyttyi jälleen monipuolisesta musiikki- ja taideohjelmasta. Festaritaide on jo oma ilmiönsä, mutta mitä annettavaa sillä on yhden päivän aikana yli 40 keikan keskellä? Ainakin nostalgiaa, erotiikkaa ja nallekarhuja.

Muutaman vuoden tauon jälkeen festarikalenteriin ja Turun Uittamolle palasi tapahtuma nimeltä ILMIÖ. Vuonna 2009 alkunsa saanut vaihtoehtomusiikin festivaali kasvoi vuosien varrella H2Ö:ksi ja muutti Ruissalon telakalle (2014-2016), mutta viime lauantaina 29.7. vanhan tanssipaviljongin idyllinen ympäristö täyttyi jälleen monipuolisesta musiikki- ja taideohjelmasta. Festaritaide on jo oma ilmiönsä, mutta mitä annettavaa sillä on yhden päivän aikana yli 40 keikan keskellä? Ainakin nostalgiaa, erotiikkaa ja nallekarhuja.

ILMIÖ – festaritaideraportti

Kuinka Beyoncén keikkojen lavasteet syntyvät? Kuinka graafinen suunnittelu voi pilata vaalit? Entä mitä yhteistä on Pariisin Pompidou-keskuksella ja Niken Air Maxeilla?

Kuinka Beyoncén keikkojen lavasteet syntyvät? Kuinka graafinen suunnittelu voi pilata vaalit? Entä mitä yhteistä on Pariisin Pompidou-keskuksella ja Niken Air Maxeilla?

Kuinka Beyoncén keikkojen lavasteet syntyvät? Kuinka graafinen suunnittelu voi pilata vaalit? Entä mitä yhteistä on Pariisin Pompidou-keskuksella ja Niken Air Maxeilla?

Kuinka Beyoncén keikkojen lavasteet syntyvät? Kuinka graafinen suunnittelu voi pilata vaalit? Entä mitä yhteistä on Pariisin Pompidou-keskuksella ja Niken Air Maxeilla?

Abstraktio: Muotoilun taito

Vuosi sitten muutin Turkuun ja kirjoitin kaupungin taidetarjonnasta uudisasukkaan silmin. Oi niitä aikoja! Turkulaistumiseni on vuoden aikana edistynyt mainiosti, eikä vähiten ihanan monipuolisen kulttuurielämän vuoksi. Tehdäänpä siis uusi kierros täällä Suomen Keski-Euroopassa, länsirannikon helmessä, idyllissä vailla vertaa. Jos et satukaan jostain syystä asumaan Åbossa, ota kulkupeli alle ja suuntaa välittömästi viikonlopun getawaylle.

Vuosi sitten muutin Turkuun ja kirjoitin kaupungin taidetarjonnasta uudisasukkaan silmin. Oi niitä aikoja! Turkulaistumiseni on vuoden aikana edistynyt mainiosti, eikä vähiten ihanan monipuolisen kulttuurielämän vuoksi. Tehdäänpä siis uusi kierros täällä Suomen Keski-Euroopassa, länsirannikon helmessä, idyllissä vailla vertaa. Jos et satukaan jostain syystä asumaan Åbossa, ota kulkupeli alle ja suuntaa välittömästi viikonlopun getawaylle.

Vuosi sitten muutin Turkuun ja kirjoitin kaupungin taidetarjonnasta uudisasukkaan silmin. Oi niitä aikoja! Turkulaistumiseni on vuoden aikana edistynyt mainiosti, eikä vähiten ihanan monipuolisen kulttuurielämän vuoksi. Tehdäänpä siis uusi kierros täällä Suomen Keski-Euroopassa, länsirannikon helmessä, idyllissä vailla vertaa. Jos et satukaan jostain syystä asumaan Åbossa, ota kulkupeli alle ja suuntaa välittömästi viikonlopun getawaylle.

Vuosi sitten muutin Turkuun ja kirjoitin kaupungin taidetarjonnasta uudisasukkaan silmin. Oi niitä aikoja! Turkulaistumiseni on vuoden aikana edistynyt mainiosti, eikä vähiten ihanan monipuolisen kulttuurielämän vuoksi. Tehdäänpä siis uusi kierros täällä Suomen Keski-Euroopassa, länsirannikon helmessä, idyllissä vailla vertaa. Jos et satukaan jostain syystä asumaan Åbossa, ota kulkupeli alle ja suuntaa välittömästi viikonlopun getawaylle.

Äkkilähtö Turkuun!

Vuosi 2016 oli monien murheellisten uutisten, pahentuvien kriisien ja ennalta-arvaamattomien vaalitulosten vuosi. Silti tänäkin vuonna nähtiin hienoa nykytaidetta ja käytiin näyttelyissä, myös ulkomailla asti. Mikä oli hot, kuka not? Seuraavassa EDITin toimituskunnan jo perinteeksi muodostunut katsaus kuluneeseen vuoteen.

Vuosi 2016 oli monien murheellisten uutisten, pahentuvien kriisien ja ennalta-arvaamattomien vaalitulosten vuosi. Silti tänäkin vuonna nähtiin hienoa nykytaidetta ja käytiin näyttelyissä, myös ulkomailla asti. Mikä oli hot, kuka not? Seuraavassa EDITin toimituskunnan jo perinteeksi muodostunut katsaus kuluneeseen vuoteen.

Vuosi 2016 oli monien murheellisten uutisten, pahentuvien kriisien ja ennalta-arvaamattomien vaalitulosten vuosi. Silti tänäkin vuonna nähtiin hienoa nykytaidetta ja käytiin näyttelyissä, myös ulkomailla asti. Mikä oli hot, kuka not? Seuraavassa EDITin toimituskunnan jo perinteeksi muodostunut katsaus kuluneeseen vuoteen.

Vuosi 2016 oli monien murheellisten uutisten, pahentuvien kriisien ja ennalta-arvaamattomien vaalitulosten vuosi. Silti tänäkin vuonna nähtiin hienoa nykytaidetta ja käytiin näyttelyissä, myös ulkomailla asti. Mikä oli hot, kuka not? Seuraavassa EDITin toimituskunnan jo perinteeksi muodostunut katsaus kuluneeseen vuoteen.

Vuosi 2016

Kävimme 13.12. kuuntelemassa Finnish Art Agencyn järjestämää keskustelutilaisuutta, jossa taiteen ja muotoilun ympärillä toimivat henkilöt puhuivat rahan ja taiteen kompleksisesta suhteesta. Puhetta rahasta -otsikolla kulkenutta keskustelua moderoi FAA:n Laura Köönikkä, ja paneelissa olivat mukana taiteilija ja designer Paola Suhonen, taiteilija Jaakko Mattila, taiteilija ja Taidemaalariliiton puheenjohtaja Maaria Märkälä, Taiteen edistämiskeskuksen erityissuunnittelija ja tutkija Kaija Rensujeff sekä Messukeskuksen ohjelmajohtaja Laura Sarvilinna.

Kävimme 13.12. kuuntelemassa Finnish Art Agencyn järjestämää keskustelutilaisuutta, jossa taiteen ja muotoilun ympärillä toimivat henkilöt puhuivat rahan ja taiteen kompleksisesta suhteesta. Puhetta rahasta -otsikolla kulkenutta keskustelua moderoi FAA:n Laura Köönikkä, ja paneelissa olivat mukana taiteilija ja designer Paola Suhonen, taiteilija Jaakko Mattila, taiteilija ja Taidemaalariliiton puheenjohtaja Maaria Märkälä, Taiteen edistämiskeskuksen erityissuunnittelija ja tutkija Kaija Rensujeff sekä Messukeskuksen ohjelmajohtaja Laura Sarvilinna.

Kävimme 13.12. kuuntelemassa Finnish Art Agencyn järjestämää keskustelutilaisuutta, jossa taiteen ja muotoilun ympärillä toimivat henkilöt puhuivat rahan ja taiteen kompleksisesta suhteesta. Puhetta rahasta -otsikolla kulkenutta keskustelua moderoi FAA:n Laura Köönikkä, ja paneelissa olivat mukana taiteilija ja designer Paola Suhonen, taiteilija Jaakko Mattila, taiteilija ja Taidemaalariliiton puheenjohtaja Maaria Märkälä, Taiteen edistämiskeskuksen erityissuunnittelija ja tutkija Kaija Rensujeff sekä Messukeskuksen ohjelmajohtaja Laura Sarvilinna.

Kävimme 13.12. kuuntelemassa Finnish Art Agencyn järjestämää keskustelutilaisuutta, jossa taiteen ja muotoilun ympärillä toimivat henkilöt puhuivat rahan ja taiteen kompleksisesta suhteesta. Puhetta rahasta -otsikolla kulkenutta keskustelua moderoi FAA:n Laura Köönikkä, ja paneelissa olivat mukana taiteilija ja designer Paola Suhonen, taiteilija Jaakko Mattila, taiteilija ja Taidemaalariliiton puheenjohtaja Maaria Märkälä, Taiteen edistämiskeskuksen erityissuunnittelija ja tutkija Kaija Rensujeff sekä Messukeskuksen ohjelmajohtaja Laura Sarvilinna.

Puhetta rahasta

Tulevan viikon keskustelutilaisuuksissa paneudutaan muun muassa Amedeo Modiglianin androgyyneihin muotokuviin, nykytaideinstituutioiden yhteiskunnalliseen rooliin sekä hevosiin.

Tulevan viikon keskustelutilaisuuksissa paneudutaan muun muassa Amedeo Modiglianin androgyyneihin muotokuviin, nykytaideinstituutioiden yhteiskunnalliseen rooliin sekä hevosiin.

Tulevan viikon keskustelutilaisuuksissa paneudutaan muun muassa Amedeo Modiglianin androgyyneihin muotokuviin, nykytaideinstituutioiden yhteiskunnalliseen rooliin sekä hevosiin.

Tulevan viikon keskustelutilaisuuksissa paneudutaan muun muassa Amedeo Modiglianin androgyyneihin muotokuviin, nykytaideinstituutioiden yhteiskunnalliseen rooliin sekä hevosiin.

Baby, talks are cheap

Matka Soulista Gwangjuun kestää autolla nelisen tuntia, jos ruuhka on siedettävä. Soul on säihkyvä ja moderni peilitaloviidakko. Gwangjuun saavuttaessa maisemat muuttuvat vehreämmiksi ja kaupunki itsessään on myös aivan toisenlainen. Paikoitellen se näyttää Soulilta sellaisena, kuin kuvittelisin sen olleen 80-luvulla. Vähän karumpi ja jossain mielessä laiminlyöty.

Matka Soulista Gwangjuun kestää autolla nelisen tuntia, jos ruuhka on siedettävä. Soul on säihkyvä ja moderni peilitaloviidakko. Gwangjuun saavuttaessa maisemat muuttuvat vehreämmiksi ja kaupunki itsessään on myös aivan toisenlainen. Paikoitellen se näyttää Soulilta sellaisena, kuin kuvittelisin sen olleen 80-luvulla. Vähän karumpi ja jossain mielessä laiminlyöty.

Matka Soulista Gwangjuun kestää autolla nelisen tuntia, jos ruuhka on siedettävä. Soul on säihkyvä ja moderni peilitaloviidakko. Gwangjuun saavuttaessa maisemat muuttuvat vehreämmiksi ja kaupunki itsessään on myös aivan toisenlainen. Paikoitellen se näyttää Soulilta sellaisena, kuin kuvittelisin sen olleen 80-luvulla. Vähän karumpi ja jossain mielessä laiminlyöty.

Matka Soulista Gwangjuun kestää autolla nelisen tuntia, jos ruuhka on siedettävä. Soul on säihkyvä ja moderni peilitaloviidakko. Gwangjuun saavuttaessa maisemat muuttuvat vehreämmiksi ja kaupunki itsessään on myös aivan toisenlainen. Paikoitellen se näyttää Soulilta sellaisena, kuin kuvittelisin sen olleen 80-luvulla. Vähän karumpi ja jossain mielessä laiminlyöty.

Kaksi Koreaa: Gwangjun biennaali 2016

Art Baselia, joka epäilemättä on monen messukävijän ja yhtälailla messujärjestäjän mielessä THE kaupallinen taidetapahtuma. Näitä kahta messua vertaillessa voi kyynisesti todeta ja toistaa jo opitut lainalaisuudet siitä, miten eurooppalaisilla taidemarkkinoilla on suhteessa enemmän rahaa kuin suomalaisilla, miten täällä meillä ollaan vielä niin lapsenkengissä ja miten nyt yleensä kaikki on hienompaa muualla. Art Baselia voisikin pitää […]

Art Baselia, joka epäilemättä on monen messukävijän ja yhtälailla messujärjestäjän mielessä THE kaupallinen taidetapahtuma. Näitä kahta messua vertaillessa voi kyynisesti todeta ja toistaa jo opitut lainalaisuudet siitä, miten eurooppalaisilla taidemarkkinoilla on suhteessa enemmän rahaa kuin suomalaisilla, miten täällä meillä ollaan vielä niin lapsenkengissä ja miten nyt yleensä kaikki on hienompaa muualla. Art Baselia voisikin pitää […]

Art Baselia, joka epäilemättä on monen messukävijän ja yhtälailla messujärjestäjän mielessä THE kaupallinen taidetapahtuma. Näitä kahta messua vertaillessa voi kyynisesti todeta ja toistaa jo opitut lainalaisuudet siitä, miten eurooppalaisilla taidemarkkinoilla on suhteessa enemmän rahaa kuin suomalaisilla, miten täällä meillä ollaan vielä niin lapsenkengissä ja miten nyt yleensä kaikki on hienompaa muualla. Art Baselia voisikin pitää […]

Art Baselia, joka epäilemättä on monen messukävijän ja yhtälailla messujärjestäjän mielessä THE kaupallinen taidetapahtuma. Näitä kahta messua vertaillessa voi kyynisesti todeta ja toistaa jo opitut lainalaisuudet siitä, miten eurooppalaisilla taidemarkkinoilla on suhteessa enemmän rahaa kuin suomalaisilla, miten täällä meillä ollaan vielä niin lapsenkengissä ja miten nyt yleensä kaikki on hienompaa muualla. Art Baselia voisikin pitää […]

Miksi Helsinki tarvitsee taidemessut?

Lauantaina 16.7.2016 Varsinais-Suomessa testattiin taiteenystävän turnauskestävyyttä kymmenen tunnin taidebussimatkalla. Tämän syväsukelluksen taiteen ja ihmisyyden, elämysten ja eritteiden huumaavaan cocktailiin tarjosi Taidejärjestö MUU Ry.

Lauantaina 16.7.2016 Varsinais-Suomessa testattiin taiteenystävän turnauskestävyyttä kymmenen tunnin taidebussimatkalla. Tämän syväsukelluksen taiteen ja ihmisyyden, elämysten ja eritteiden huumaavaan cocktailiin tarjosi Taidejärjestö MUU Ry.

Lauantaina 16.7.2016 Varsinais-Suomessa testattiin taiteenystävän turnauskestävyyttä kymmenen tunnin taidebussimatkalla. Tämän syväsukelluksen taiteen ja ihmisyyden, elämysten ja eritteiden huumaavaan cocktailiin tarjosi Taidejärjestö MUU Ry.

Lauantaina 16.7.2016 Varsinais-Suomessa testattiin taiteenystävän turnauskestävyyttä kymmenen tunnin taidebussimatkalla. Tämän syväsukelluksen taiteen ja ihmisyyden, elämysten ja eritteiden huumaavaan cocktailiin tarjosi Taidejärjestö MUU Ry.

Varsinais-Suomi. Nyt.

Hans Ulrich Obristin vieressä istuu Damon Zucconi, joka on kutsunut mukaan JODIn. Hollantilaiskaksikon työ tietokone- ja tietoverkkopohjaisen taiteen alalla on laajasti tunnettu ja JODIlla on ollut myös suuri merkitys Damonin työskentelylle. Keskustelu kulkee urakehityksen, inspiraation ja muiden arkipäiväisten aiheiden kautta internettiin sekä sosiaaliseen mediaan. Pohdiskelen paneelikeskustelua kuunnellessani, mikä rooli webillä on Art Baselissa ja miten […]

Hans Ulrich Obristin vieressä istuu Damon Zucconi, joka on kutsunut mukaan JODIn. Hollantilaiskaksikon työ tietokone- ja tietoverkkopohjaisen taiteen alalla on laajasti tunnettu ja JODIlla on ollut myös suuri merkitys Damonin työskentelylle. Keskustelu kulkee urakehityksen, inspiraation ja muiden arkipäiväisten aiheiden kautta internettiin sekä sosiaaliseen mediaan. Pohdiskelen paneelikeskustelua kuunnellessani, mikä rooli webillä on Art Baselissa ja miten […]

Hans Ulrich Obristin vieressä istuu Damon Zucconi, joka on kutsunut mukaan JODIn. Hollantilaiskaksikon työ tietokone- ja tietoverkkopohjaisen taiteen alalla on laajasti tunnettu ja JODIlla on ollut myös suuri merkitys Damonin työskentelylle. Keskustelu kulkee urakehityksen, inspiraation ja muiden arkipäiväisten aiheiden kautta internettiin sekä sosiaaliseen mediaan. Pohdiskelen paneelikeskustelua kuunnellessani, mikä rooli webillä on Art Baselissa ja miten […]

Hans Ulrich Obristin vieressä istuu Damon Zucconi, joka on kutsunut mukaan JODIn. Hollantilaiskaksikon työ tietokone- ja tietoverkkopohjaisen taiteen alalla on laajasti tunnettu ja JODIlla on ollut myös suuri merkitys Damonin työskentelylle. Keskustelu kulkee urakehityksen, inspiraation ja muiden arkipäiväisten aiheiden kautta internettiin sekä sosiaaliseen mediaan. Pohdiskelen paneelikeskustelua kuunnellessani, mikä rooli webillä on Art Baselissa ja miten […]

Art Basel 2016 3. ja 4. päivä: Total Recall

Conacry, ja mantramainen lausahdus kolonisaatiosta ensimmäisenä todella globaalina ilmiönä. Toisena messupäivänäkin globaalisuus tuntuu vielä iholla, mutta nyt huomio tuntuu kiinnittyvän myös taiteen ja yhteisöjen vuorovaikutukseen. Aamukeskustelun aiheena on Culture in Urban Development. Moderaattori Ben Rogersin viereen on istutettu Jerry Garcia seattlelaisesta Olson Kundig-designtoimistosta ja EDITillekin jo vanha tuttu arkkitehti-taiteilija Alfredo Jaar, jonka näyttely nähtiin Kiasmassa […]

Conacry, ja mantramainen lausahdus kolonisaatiosta ensimmäisenä todella globaalina ilmiönä. Toisena messupäivänäkin globaalisuus tuntuu vielä iholla, mutta nyt huomio tuntuu kiinnittyvän myös taiteen ja yhteisöjen vuorovaikutukseen. Aamukeskustelun aiheena on Culture in Urban Development. Moderaattori Ben Rogersin viereen on istutettu Jerry Garcia seattlelaisesta Olson Kundig-designtoimistosta ja EDITillekin jo vanha tuttu arkkitehti-taiteilija Alfredo Jaar, jonka näyttely nähtiin Kiasmassa […]

Conacry, ja mantramainen lausahdus kolonisaatiosta ensimmäisenä todella globaalina ilmiönä. Toisena messupäivänäkin globaalisuus tuntuu vielä iholla, mutta nyt huomio tuntuu kiinnittyvän myös taiteen ja yhteisöjen vuorovaikutukseen. Aamukeskustelun aiheena on Culture in Urban Development. Moderaattori Ben Rogersin viereen on istutettu Jerry Garcia seattlelaisesta Olson Kundig-designtoimistosta ja EDITillekin jo vanha tuttu arkkitehti-taiteilija Alfredo Jaar, jonka näyttely nähtiin Kiasmassa […]

Conacry, ja mantramainen lausahdus kolonisaatiosta ensimmäisenä todella globaalina ilmiönä. Toisena messupäivänäkin globaalisuus tuntuu vielä iholla, mutta nyt huomio tuntuu kiinnittyvän myös taiteen ja yhteisöjen vuorovaikutukseen. Aamukeskustelun aiheena on Culture in Urban Development. Moderaattori Ben Rogersin viereen on istutettu Jerry Garcia seattlelaisesta Olson Kundig-designtoimistosta ja EDITillekin jo vanha tuttu arkkitehti-taiteilija Alfredo Jaar, jonka näyttely nähtiin Kiasmassa […]

Art Basel 2016 2. päivä

Cultural Institutions Respond to Migration. Aihehan on mielettömän kiinnostava, ajankohtainen ja globaali. Moderaattori András Szántón seurana pöydän ääressä istuvat taiteilija Adrian Paci, Modern Art Oxfordin johtaja Paul Hobson, Rasan Nassreddine Berliinin Islamilaisen taiteen museosta ja Maya Alkateb-Chami, joka johtaa Jusoor-nimistä projektia Yhdysvalloista käsin. Aihe on ollut Suomessakin esillä, joskin enemmän muutaman taiteilijan yksittäisen teoksen johdosta, […]

Cultural Institutions Respond to Migration. Aihehan on mielettömän kiinnostava, ajankohtainen ja globaali. Moderaattori András Szántón seurana pöydän ääressä istuvat taiteilija Adrian Paci, Modern Art Oxfordin johtaja Paul Hobson, Rasan Nassreddine Berliinin Islamilaisen taiteen museosta ja Maya Alkateb-Chami, joka johtaa Jusoor-nimistä projektia Yhdysvalloista käsin. Aihe on ollut Suomessakin esillä, joskin enemmän muutaman taiteilijan yksittäisen teoksen johdosta, […]

Cultural Institutions Respond to Migration. Aihehan on mielettömän kiinnostava, ajankohtainen ja globaali. Moderaattori András Szántón seurana pöydän ääressä istuvat taiteilija Adrian Paci, Modern Art Oxfordin johtaja Paul Hobson, Rasan Nassreddine Berliinin Islamilaisen taiteen museosta ja Maya Alkateb-Chami, joka johtaa Jusoor-nimistä projektia Yhdysvalloista käsin. Aihe on ollut Suomessakin esillä, joskin enemmän muutaman taiteilijan yksittäisen teoksen johdosta, […]

Cultural Institutions Respond to Migration. Aihehan on mielettömän kiinnostava, ajankohtainen ja globaali. Moderaattori András Szántón seurana pöydän ääressä istuvat taiteilija Adrian Paci, Modern Art Oxfordin johtaja Paul Hobson, Rasan Nassreddine Berliinin Islamilaisen taiteen museosta ja Maya Alkateb-Chami, joka johtaa Jusoor-nimistä projektia Yhdysvalloista käsin. Aihe on ollut Suomessakin esillä, joskin enemmän muutaman taiteilijan yksittäisen teoksen johdosta, […]

Art Basel 2016 1. päivä